Update: Competitie-indeling RBC bekend

Gepost door:Dennis // 2022-07-20 13:47:28 // 6513 keer bekeken

De nieuwe competitie-indeling wordt aanstaande vrijdag officieel bekend gemaakt, maar de concept-indeling circuleert al rond. RBC wordt gedeeltelijk ingedeeld bij clubs uit West II, maar komt ook genoeg 'oude bekende' tegen. Hieronder de indeling onder voorbehoud:

Update: De definitieve competitie-indeling is vandaag bekend gemaakt door de KNVB. Er zijn nog een aantal wijzigingen tooegepast op de lijst van afgelopen woensdag. RBC treft slechts elf tegenstanders, waar er vorig jaar nog dertien tegenover de Roosendaalse club stonden. 

Tweede Klasse C:

1. Antibarbari - Rotterdam
2. Beek Vooruit - Prinsenbeek
3. Cluzona - Wouw
4. Coal - Rotterdam
5. SC Gastel - Oud-Gastel
6. JEKA - Bavel
7. RBC - Roosendaal
8. Rood-Wit W - Sint Willebrord
9. RKVV Roosendaal - Roosendaal
10. VFC - Vlaardingen
11. Victoria'03 - Oudenbosch
12. Virtus - Zevenbergen




Reacties

Willempie

2022-07-06 22:51:35

Rotterdam en Den Haag, tja....

Adje

2022-07-06 23:05:08

Dat worden dure uitwedstrijden met de huidige benzineprijzen voor de meereizende supporters.

Wel leuk om eens andere tegenstanders te treffen.

Kalsdonk

2022-07-07 07:41:01

Vreemd dat ze voor de regio Rotterdam/denhaag kiezen ipv oosterhout/breda. Ligt het niveau daar lager of hoger dan hier?

Boegieman

2022-07-07 08:02:52

Goede opvulling voor de West-klasse

Gelukkig nog veel derby 

Zuidzijde

2022-07-07 11:09:36

Geen positieve indeling. Het peil in het westen is aanmerkelijk hoger. Er wordt daar meer vergoed. Middenmoot zou al een prestatie zijn zeker met deze krappe bezetting.

Adje

2022-07-07 14:19:54

@Zuidzijde, ik moet nog zien of het peil in West hoger is dan in Zuid I. Virtus en sc Gastel waren vorig seizoen in 3e klasse west ongenaakbaar. Ik denk dat het wel meevalt met het niveau daar, ik denk dat de ploegen uit west brabant in deze klasse straks de dienst uit gaan maken.

Willempie

2022-07-07 17:59:16

Ben ervan overtuigd dat er genoeg kwaliteit in de selectie zit. Maar de selectie is te krap en dan wordt je geen kampioen. Helaas. Realisme.

Ouwegetrouwe

2022-07-07 18:57:52

Het zondag voetbal loopt leeg in het westen. Roac is met 11 punten uit de 1e klasse gevallen. Antibarbari, nr 4, vfc nr 5 en coal was de nummer 9 in die 2e klasse. Valt dus allemaal wel mee. Gastel, virtus en oosterhout zijn niet zomaar gepromoveerd uit de 3e klasse west 2. De laagste zondagklasse daar.

Ouwegetrouwe

2022-07-07 18:59:09

Trouwens roac komt uit rijpwetering, op de grens van zuid en noord hollanf

Boegieman

2022-07-07 19:40:23

Ik zag op de site van Altior dat op 30 juni een speciale ledenvergadering was.

Daar ging over om naar de zaterdagklasse te gaan in 2023/2024.

Conclusie die doe niet mee met competitie qua promotie (niet meedoen met de nacompetitie)

IvoZ

2022-07-07 22:57:40

RBC moet ook maar eens heel goed gaan nadenken over zaterdagvoetbal. Als je ziet hoe lastig het is om een volwaardige selectie op de been te krijgen in de zondagcompetitie. Tijden veranderen. De huidige generatie is er bijna niet meer voor te porren. 

Rbchogerop

2022-07-08 06:07:23

De 2 Haagse clubs zijn eruit en Jeka is er voor terug gekomen. Prima competitie indeling zo.

Thom

2022-07-08 08:08:41

Kleine competitie, maar ik vind het wel een leuke indeling. Van de top 5 van onze Tweede Klasse afgelopen jaar is alleen RBC nog over. Antibarbari en VFC moest ik even opzoeken. Antibarbari blijkt een studentenvereniging te zijn vlakbij Excelsior, dat lijkt me wel gezellig en ze zijn vorig jaar nog 3e geworden. VFC komt uit Vlaardingen en zijn 5e geworden afgelopen seizoen. Al met al denk ik dat dit een hele leuke en verrassende competitie kan gaan worden met in mijn ogen weinig echt zwakke broeders. Ik zou dan nu ook niet kunnen voorspellen welke teams solliciteren naar de rode lantaarn. Voor de top 3 voorspel ik een strijd tussen RBC, Rood-Wit en Cluzona. Ik heb er zin in! 

Mr.RBC

2022-07-08 11:48:19

Prima indeling met kansen voor RBC

Kalsdonk

2022-07-08 12:08:41

@thom zoals ik heb vernomen heeft rood wit een totale leegloop gehad. Ik verwacht niet dat die meteen weer mee doen om te titel. 

Willempie

2022-07-08 12:56:48

Klopt. Eerder Roosendaal dan Rood Wit die mee gaat doen.

Gelukkig maar 12 teams, dus 4 wedstrijden minder te spelen, fijn voor zo'n krappe selectie. Lekker snel uit die beker en alles proberen  heel te houden.

@MrRBC. Of zit er nog wat versterking in het vat?

Mr.RBC

2022-07-08 13:26:40

Dat kan ik op dit moment nog bevestigen, nog ontkennen Willempie

Zuidzijde

2022-07-08 17:01:55

Een move naar de zaterdag is een interessant gegeven aan.

Is zaterdag de toekomst van het am voetbal???

Rbcsupport

2022-07-08 17:33:00

Gewoon weer lekker op de rimboe gaan voetballen , dat stadion is veel te groot!
Ik vond het op de rimboe altijd een stuk gezelliger!
Echt gras , kunstgras is niks

Of mij betreft op het redband sportpark. Maar nogmaals dat stadion is gewoon veel te groot!
Al die lege plekken....

Rbcsupport

2022-07-08 17:50:32

En ga nou niet zeggen zo van, zodra ze hoger gaan spelen dan word het voller.
Zelfs toen ze de laatste jaren een BVO waren, was het altijd vrij leeg.
De meesten mensen gaan op de zuid tribune zitten.
Eigenlijk heeft RBC een sportpark nodig, met 1 tribune daar zit of staat iedereen dan op!
Een fusie met een anderen amateur vereniging moet eigenlijk de uitkomst bieden om het stadion voller te krijgen!
Toen RBC een BVO was, waren ze op Hulsdonk de grootste amateurclub van Roosendaal!
Dit is vast vloeken in de kerk wat ik nu doe, fusseer met Hulsdonk.

Zo heb je nog meer sponsoren bij elkaar + leden
Op dit moment is RBC een behoorlijke duiventil qua spelers en trainers!
Ik zie die Pennings ook niet lang blijven, welke trainer gaat er in de voorbereiding van een seizoen nou in godsnaam op vakantie?

Noud

2022-07-08 18:01:45

@Rbcsupport  Ja, een fusie met RSC Alliance zou een slimme zet zijn. Een prima sportpark met potentie. Beter dan de plek waar we nu zitten. Er is totaal geen animo meer. Eigenlijk schandalig dat we woensdag met 600 man zaten tegen een profclub. Die zullen zich ook wel denken. Op een gemiddelde amateur-prof wedstrijd komt 1200 tot 1500 man.

Rbcsupport

2022-07-08 18:17:31

Nee klopt ik schrok ook, tegen een profclub zo weinig toeschouwers....
Je kan allemaal wel veel sponsoren binnen halen.
Maar wat heb je daar nou aan, als bij RBC steeds minder man komt kijken?
De helft van de overgebleven voltaside staat daar maar langs het hek (bij het cafe)
Er komt amper geluid vanaf..... af en toe ''hey scheids blinde''
Ze vinden het allemaal maar best, als er maar gedronken kan worden....
Gewoon weggaan daar op de Borchwerf, sinds RBC daar weer is gaan spelen zakken ze steeds verder in een club met weinig fans...

Maar stel er komt een fusie

Rbcsupport

2022-07-08 18:17:53

Hoe zou RBC dan gaan heten?
RBC-Alliance?

Kalsdonk

2022-07-08 18:40:45

Heb het even opgezocht maar het laatste seizoen als profclub had rbc 2100 supporters gemiddeld. Dit is nog een vertekend beeld aangezien de laatste 2 wedstrijden zogoed als uitverkocht (gratis entree) waren. Dat ze het nu met de helft doen als 2e klasser is dus toch juist redelijk goed? Laten we eerlijk zijn fc eindhoven is toch geen spraakmakende naam. Die hadden misschien een handje vol supporters bij. Tegen een nac of willem2 was het hoogst waarschijnlijk 3000 man tot uitverkocht. 

 

Verder ben ik het er wel mee eens dat het een treurig beeld is zo leeg stadion maarja ze hadden natuurlijk ook nooit moeten vertrekken bij de luiten. Dat heeft de club op geen enkele manier vooruit gebracht eerder naar de ondergang. 

Rbcsupport

2022-07-08 19:02:27

Dat klopt helemaal!
RBC had nooit weg moeten gaan uit Kalsdonk.
De volksclub veranderde langzaam in een club van hoge verwachtingen!

EricK

2022-07-08 19:33:36

RBC is altijd ambitieus geweest, al in de jaren 70. Da's echt niet nieuw. Verder: je kunt alles negatief bekijken, en da's ieders goed recht, maar ik focus liever op het feit dat we op een doordeweekse woensdagavond, op een ongelukkig tijdstip (was een verzoek van de tegenstander om om 19 uur te beginnen geloof ik), 635 mensen trekken, waaronder een hoop oude bekenden van de Voltaside, en een hoop sponsoren. 

Boegieman

2022-07-08 20:51:03

@RBCsupport Voltaside moet je niet staan, daar is geen drank in de buurt 

Gewoon vlakbij de kantine (voorbeeld corner/hoekschop) en dan kan je een sfeergroep beginnen.

Als er 1 zing zullen misschien meerdere komen (dan alleen blinde scheids).

 

Vorig jaar tegen Dordrecht was het op zaterdag en dat is ook het verschil doordat er weinig supporters waren.

Laten we hopen dat er veel zaterdagavond wedstrijden komen (door het nieuwe kunstgras en nieuwe lichten) 

Kalsdonk

2022-07-08 23:25:49

In mijn ogen kan RBC ook gaan profiteren van de nieuwbouw wijk aan de vliet. Het stadion komt zo langzaamaan zeker toch weer terug in een woonwijk. Zoals boegieman al zegt hopen op veel zaterdagavonden dan zijn toch meer mensen vrij/geneigd om te komen dan op de zondagmiddag.

IvoZ

2022-07-09 10:09:50

We leven in andere tijden lieve mensen. Vroeger gingen mensen op zondagochtend naar de kerk en op zondagmiddag naar de voetbal. Verder was er geen reet te beleven. Winkels waren dicht. Pas in de avond zag je de samenvattingen op TV. Ik heb wedstrijden bij Alliance en BSC meegemaakt in de 1e en 2e klasse waar mensen op elkaar gepakt stonden. 

Die tijden zijn voorbij. Amateurvoetbal trekt vooral nog de echte liefhebbers, er is een enorm aanbod aan topvoetbal op TV, en voor echte sfeer en beleving moet je vanuit Roosendaal naar het Noorden of het Oosten rijden. Mocht RBC ooit de 3e of 2e divisie bereiken dan heb je kans dat je weer structureel de 1000 toeschouwers aan gaat tikken. Maar daar sta je gewoon nog ver vanaf. De BVO-tijd is alweer 10 jaar geleden, de jongere generatie zegt dat niets meer en die gaan niet naar RBC. Wat overblijft is een steeds kleiner wordende oudere generatie.

Daarom is het jammer dat het sportieve succes uitblijft, want dat is keihard nodig om te overleven. RBC heeft geen recreatieve tak, geen verenigingssfeer, waar het op terug kan vallen. Als ik dan lees dat we weer met een zeer kleine selectie moeten beginnen en voor een oefenpot tegen profs gestopte spelers moeten invliegen, dan weet je eigenlijk alweer genoeg. 

Noud

2022-07-09 13:46:15

Ja, ik zie het seizoen ook somber in. Of Vincent moet nog even uit de klapper toveren

Rbcsupport

2022-07-09 13:54:39

Ik moet IvoZ gelijk geven!
Ik vind alleen een fusie met een anderen Roosendaalse club moet de uitkomst zijn om meer toeschouwers in het stadion te krijgen!
Qua alles  ondanks de ineens ontstaande rivaliteit past rkvv het beste bij het profiel van RBC.
Dan krijg je weer RBC-Roosendaal, de jeugd + het eerste laten trainen en de wedstrijden dan voor de jeugd laten spelen op hulsdonk.
En het eerste wedstrijden laten spelen in het stadion ( een soort van RBC Halsteren zoals ze eerst van plan waren)

Je wil niet weten hoeveel sponsoren er dan ineens ontstaan +  toeschouwers!
Er zullen vast wat mensen van Rsd dan afhaken , maar veel zullen wel komen dan naar het stadion!

Anders blijft RBC jarenlang hangen in de 2e klasse...
 

Kalsdonk

2022-07-09 14:17:27

Rbc support: dit is toch op geen enkel gebied interessant voor Roosendaal? Alleen voor alliance zou het in mijn ogen interessant kunnen zijn maar dat lijkt me juist voor RBC weer niet interessant. We moeten het doen met wat we hebben en het is helemaal niet zo somber gesteld met RBC zoals sommige het hier doen lijken.

Rbchogerop

2022-07-09 16:07:54

Wat een geleuter en negativiteit. RBC IS RBC. Een fusie is het einde van RBC. Ga nu allemaal eens positief achter de club staan. En nee ik steek mijn kop ook niet in het zand. Ook ik vind dat we een smalle selectie  hebben. Maar de club heeft de goede weg in geslagen . We zullen vast nog een hoop hobbels moeten overwinnen. Maar zie dat als een uitdaging. De club komt er wel

Ad P

2022-07-09 16:33:23

Hup R.B.C.

Rbcsupport

2022-07-09 17:54:00

RBC bestaat al lang niet meer, die is in 2011 falliet gegaan.
Dit is RBC 2.0.
Het laatste beetje fanatieke supporters is in 2013 weggejaagd door stadionverboden na de match tegen vv Barça....

Boegieman

2022-07-09 18:26:34

SAMEN ACHTER RBC IN POSITIEVE EN NEGATIEVE TIJDEN

We begonnen in het 1e jaren amateur met het motto RBC LEEFT en zie hier

We draaien elke jaar mee bovenin (1 jaar onderin, maar wel periode gehaald voor de nacompetitie promotie).

RBC is buiten de regio nog steeds bekend, mede dankzij Podcast de Luiten (voorbeeld hoeveel RBC-supporters er waren tijdens de uitwedstrijd tegen VOAB, uit alle windstreken)

Er kwam dit seizoen speciaal een supporter uit Rotterdam die probeer alle wedstrijden te kijken (met de trein of de busreis van RBC), als het haalbaar was (respect voor die man)

Spelers (Tarfit, Elst enz.) weten wie de RBC supporters zijn, nemen de tijd voor een praatje na de wedstrijd

Buiten de regio (niet West-Brabant) zijn clubs blij dat we bij uitwedstrijden met grote aanhang komen kijken (het jaar toen we in Zeeuws-Vlaanderen zaten en dit jaar VOAB en WSC) Kantineomzet.

 

Seizoen 2022-2023 gaan we samen weer opnieuw proberen om RBC naar de top te brengen 

 

Ik wens iedereen een fijne vakantie toe (geen voetbal, maar vrije tijd) en tot half/eind augustus dan gaan we weer knallen voor een nieuw seizoen 

Rbcsupport

2022-07-09 19:38:20

Mensen van buiten Roosendaal zien het Atik stadion als een toeristische trekpleister, zoiets als dat van FC Wageningen en bijv.  FC Haarlem.
Die komen niet om een wedstrijdje te kijken, die komen dan voor het stadion om het van binnen te bekijken/fotograferen.
En zulke mensen heb je vrij weinig.....

Eens in de zoveel tijd dan stijgt de club weer boven zichzelf uit, en dan stort het weer in elkaar...
Jammer.
Het gaat een lastig nieuw seizoen worden met een te kleine selectie, dat is aangevuld met jeugdspelers.
 

Noud

2022-07-09 20:07:48

Laten we dat hoogdraverige nu eindelijk eens loslaten en een echte vereniging worden. Gewoon lekker een potje voetballen zonder allerlei onrealistische doelen over divisie enz...

Gewoon starten met recreatieve teams en echte vrijwilligers in plaats van dat iedereen betaald wordt. We zijn geen profclub of succesclub meer en zullen dat ook nooit meer worden. Ons bestuur maakt continu verkeerde keuzes en we staan in de regio al bekend als een duiventil met vergoedingen die oplopen tot in de tienduizenden. Laten we in de jeugd bouwen aan een piramide. Als er in de wijk Stadsoevers veel kinderen komen, dan moet je die ook wat bieden. We moeten inzetten op doorstroming vanuit de jeugd als we een volksclub pretenderen te zijn en niet een of ander hautaine instituut 

Rbcfan

2022-07-09 20:15:04

Rbcsupport ga lekker ergens anders negatief doen! Als je vind dat rbc niet meer bestaat geef dan hier ook niet een rbc mening. Een fusie wat een lompe opmerking is dat zeg slaat werkelijk nergens op. Rbc is op de betere weg, commercieel en structureel. Rbchogerop en boegieman geven iig goede voorbeeld. Negatief gedoe heeft de club niets aan 

Rbcsupport

2022-07-09 21:52:16

De waarheid is hard, aan luchtkastelen en aan luchtfietserij heb je niks.
Doe je oranje bril af, en zie wat te werkelijk gebeurd binnen en buiten de club.
RBC is al lang geen BVO club meer maar een phoenix club.
Dat is ook mooi!
Ik ben blij dat RBC weer bestaat, maar het doet mij pijn dat het vanaf de 4e klasse is blijven hangen.

1 van de oorzaken is het een te groot stadion, spelers die zo weer weggingen ( het duiventil verhaal)
En mensen die te hoge verwachtingen hadden.
Spelers en trainers worden hier met lof gepresenteerd en vertrekken anomiem via de achterdeur weer weg....
Denk maar aan Henk Vos,Kenny van der Weg,Robert Braber.
Het feit dat Ruud Pennings bij een oefen wedstrijd al met vakantie is terwijl RBC een wedstrijdje speelt tegen Eindhoven.
Geeft alweer aan dat dat ook geen succes word....

 

Rbcsupport

2022-07-09 21:53:39

En als je dat allemaal negatief vind... 
Prima maar het is wel een bron van waarheid.
Negeer het dan gewoon, en laat mij hier reageren!

Its a free country!

Rbcsupport

2022-07-09 23:37:07

Excuses, ik liet mezelf gaan.
Ik vond het gewoon triest dat RBC te lang in de 4e klasse is blijven hangen!
 

IvoZ

2022-07-09 23:43:36

Er zijn zat amateurclubs die rond kunnen komen van contributie, sponsoring en baromzet. Maar dat zijn wel verenigingen met een recreatieve tak: Massa is kassa. Bij RBC draait het om prestaties, niet om kwantiteit maar om kwaliteit, en het belangrijkste product is voetbal. Men wil hogerop. Dat is allemaal prima. Maar dan kan er bij mij niet in dat je met een selectie van 16 tot 18 man het nieuwe seizoen ingaat. Er wordt misschien nog geprobeerd om nog wat te doen met spelers uit het buitenland of jongens die bij profclubs afvallen. Maar kom op, in de 2e klasse is dat toch niet nodig. 

Als je eigenlijk pas op divisieniveau de broek goed op kan houden, investeer dan in voetbal. Een brede selectie, een 2e elftal en hoogste jeugdelftal op niveau. Concurrentie in je selectie is prima. Spelers die daar niet mee kunnen dealen moeten lekker recreatief gaan voetballen. 

Mr.RBC

2022-07-10 09:55:54

Ik neem aan dat Vincent dat wel kan Noud misschien moet je het eens vragen en niet aan mij

 

Zuidzijde

2022-07-10 16:37:30

Als ik goed ben ingelicht bestaat op het ogenblik de kans om zonder rangverlies over te stappen naar de zaterdag. Aangezien dat dit de toekomst is  het serieus overwegen waard met eventuele fusie. Zijn we van veel kosten af.,oa het stadion

IvoZ

2022-07-10 16:50:28

Een fusie lijkt me niet aan de orde en hoeft ook niet nodig te zijn. 

Een switch naar zaterdag kan op de lange termijn wel goed zijn voor RBC. 

Verder gaat het gewoon om de basis op orde hebben: voldoende spelers met voldoende kwaliteit en met de juiste mentaliteit. Een technische staf die naar behoren presteert en de spelers motiveert. Het is allemaal geen rocket science. 

Rbcfan0165

2022-07-10 16:54:12

Het lijkt me wel een goed idee dat RBC naar zaterdag overstapt.
Ik heb het idee dat het stadion dan voller zit.
Ik heb het idee dat mensen die gevoel hebben voor RBC op zondag zelf moeten voetballen.
Ik zie het helemaal voor me lekker op zaterdag je eigen helemaal vol gooien en de volgende dag nog een dagje vrij want dan is het zondag!

Zuidzijde

2022-07-10 17:24:01

DIT SOEZOE

 

Dit seizoen kan het niet meer, goed presteren en dan over stappen.Bestuur erken nu de realiteit en de toekomst voor RBC

 

 

 

 

Willempie

2022-07-11 09:30:40

Overstappen heeft weinig zin. Zoals eerder aangegeven ga je over een aantal seizoenen de mix zaterdag/zonderdag krijgen in 1 poule. 

Dennis

2022-07-11 10:50:51

Dat is volgend seizoen al. RBC mag dan zelf de tijd bepalen. Nu zijn ze afhankelijk van andere clubs of zij op zaterdagavond willen spelen, komend seizoen kan RBC besluiten om alles op zaterdagavond te spelen. Daarvoor moet het wel promoveren dit jaar, want het mixen van zaterdag en zondag loopt tot en met de eerste klasse.

Het thuisspelende team bepaalt de dag en tijd. Alleen principele zaterdagclubs mogen besluiten dat de wedstrijd tegen een zondagclub op zaterdag wordt gespeeld. 

Willempie

2022-07-11 14:05:28

Ok. Dan kan het dus ook zijn dat een uitwedstrijd op zaterdag om 14h30 gespeeld gaat worden. We gaan het zien.

Mr.RBC

2022-07-11 14:51:27

Ja of zaterdag of zondag 11:00

Willempie

2022-07-11 18:33:30

Gaan we in de reserve klasse spelen met het eerste dan? Dan kunnen we op die tijden gaan spelen

Volgens mij gaan de aanvangstijden alleen maar een 'janboel' worden. De ene zondagvereniging wil gewoon op zondag spelen als ze tegen een andere zondagvereniging speelt. De andere wil op zaterdagavond spelen. En als je een zaterdag team treft met geen verlichting op het hoofdveld. Speel je zaterdagmiddag 14.30. Lekker hoor. 

Zuidzijde

2022-07-13 10:44:34

Een fusie met vv Roosendaal zal nooit gebeuren. Dat ligt veel te gevoelig. VvRoosendaal heeft een andere cultuur dan RBC. Alliance ligt meer voor de hand. Mooie accomodatie op de Kortendijk met investerings mogelijkheden.

Rbcsupport

2022-07-13 14:01:04

Maar hoe moet de club dan gaan heten?
RBC Alliance? en waar gaan ze dan spelen op Kortendijk?

Zuidzijde

2022-07-13 14:12:46

Op de Kortendijk

RAC = RBC/ Alliancee  Combinatie

Timm_91

2022-07-13 14:24:20

@Rbcsupport je gebruikersnaam is zo wel té positief hoor. Los daarvan, sommige dingen die je hier typt zijn te kort door te bocht en misschien een tikkeltje ondoordacht getypt. Er zit in een aantal dingen echter wel degelijk een kern van waarheid, waarvan ik je frustratie begrijp.

Rbcsupport

2022-07-13 14:41:47

Ik typ alles met volle overtuiging, maar ook soms met frustraties.
En die zijn eigenlijk ontstaan toen ze te lang zijn blijven hangen in de 4e klasse....

 

Ouwegetrouwe

2022-07-13 15:13:10

Wellicht weten jullie nog dat er een fusie met HSR op komst was...  Ook de reacties op dat verhaal, laten we gewoon RBC blijven, daar mogen we terecht trots op zijn. En vooral in ons eigen stadion blijven spelen.

Rbcfan

2022-07-14 08:35:44

Zo is dat Arthur. Degene die aan een fusie denken zijn geen pro rbcers. Schieten niets op met alliance en RAC kom op mannen, we zijn toch rbcers ongeacht het niveau. Iedereeen die denkt dat we binnen 7 jaar in de top zaten is niet realistisch, je wordt immers niet zomaar kampioen. Tevens wilt de gemeente op den duur huizenbouw op locatie alliance dus daar zit geen toekomst in. Rbc is het stadion en dat wordt langzaam steeds beter opgeknapt laten we dat niet vergeten 

Timm_91

2022-07-14 10:08:31

@rbcfan en vergeet niet dat RBC zich bij bijna elke club in Roosendaal onmogelijk heeft gemaakt. 'Dus blaos ik 't hoog van de televisitore' - is bij de doorstart van Rbc als amateurclub destijds nogal in het verkeerde keelgat geschoten van menig Roosendaals amateurvereniging. En nog steeds denken mensen hier dat Eredivisie binnen 5 jaar haalbaar is. Ja, dat is het wel: Als Pollemans of een dergelijk type opnieuw zijn intrek neemt en Rbc en zijn selecties bij elkaar koopt. Anders niet, wat gewoon realistisch is. Het échte verenigingsgevoel en verenigingsleven met gezelligheid zit nu eenmaal niet bij Rbc, dat heb ik van diverse en betrouwbare ervaringsdeskundigen (ex spelers, stafleden, etc.) al jaar na jaar vernomen. Dat imago ga je niet meer veranderen, en dat is de realiteit die maakt dat Rbc in dat opzicht weinig toekomst perspectief meer over gaat houden vrees ik. Rbc denkt nog steeds als BVO, en wil dat sentiment niet loslaten heb ik het gevoel.  Los van dit verhaal, hoop ik zelf nog steeds iets anders...

Rbcfan

2022-07-14 10:36:22

Vergeet 1 ding niet dat na herstart geen enkele Roosendaalse vereniging rbc wou helpen met een veld beschikbaar stellen enkel moerstraaten en rimboe dus heeft niets met de air te maken. Aleco oude jeugd complex ingenomen en de gemeente ? Die doet amper iets voor rbc. Zijn in principe een gemeentelijke vereniging maar 1 a 2 extra velden voor rbc zit er niet en elders moet je niet willen. Rbc kan enkel groeien of meer een vereniging worden als je een eigen (jeugd) complex hebt maar zolang je maar 1 veld hebt kan er helaas weinig veranderen. Al zou men zich meer moeten focussen op eerste want het is nog steeds onvoorstelbaar dat ouders deze contributie accepteren 

Rbcfan

2022-07-14 10:38:25

Kortom hup rbc op naar een mooi oranje seizoen in ons kuipje 

Dennis

2022-07-14 11:02:28

RBC is afgelopen seizoen een nieuwe weg ingeslagen, onder andere de hashtag is veranderd naar Samen Hogerop. Dat de verandering na één jaar meteen zichtbaar op alle (sociale) vlakken lijkt me teveel gevraagd. Er is echter wel degelijk nieuw elan zichtbaar. De ene na de andere sponsor wordt gepresenteerd, we hebben een prachtige wedstrijd gespeeld tegen Kruisland waarin Oekraïne centraal stond; hier was het maatschappelijke karakter duidelijk zichtbaar, waarin tevens meer dan een halve ton werd opgehaald. Er is een nieuw kunstgrasveld aangelegd, nieuwe verlichting en er komen twee nieuwe scoreborden. Helden van RBC van de afgelopen honderd jaar hangen in het stadion, en het is voor het tweede jaar op rij gelukt om een wedstrijd tegen een profclub te spelen. Ruim 650 mensen kwamen naar het Atik Stadion toe op een woensdagavond om 19:00 uur.

En met alle respect voor FC Eindhoven, veel supporters hebben ze nu eenmaal niet. Ze speelden de zaterdag erop ook tegen Jong PSV, in het eigen stadion en daar kwamen nog geen vijfhonderd mensen op af. Als stadsgenoot PSV op bezoek zou komen bij RBC dan is het stadion uitverkocht.

Natuurlijk zijn er ook dingen mis gegaan afgelopen seizoen, spelers die het boekje te buiten gingen en een trainer die is weggestuurd. Het heeft grote invloed gehad op het niet behalen van de titel, en een hoop negatieve publiciteit. Je kan als club niet overal invloed op hebben helaas. Wel moet gezegd worden dat VOAB het heel erg goed deed, zelf ook graag naar de hogere regionen wilde en een goede, uitgebalanceerde selectie had.

Een club die hogerop wil heeft nu eenmaal te maken met vallen en opstaan, al hoop ik dat dit seizoen die negativiteit ons geruisloos passeert. De enige kritiek die je nu kan leveren op de huidige selectie is dat die erg smal is en dat dit gelijk openbaart bij de eerste de beste wedstrijd die gespeeld wordt en dat je in de problemen komt. Nu komen wij FC Eindhoven niet tegen in de competitie gelukkig, maar ook een tweedeklasser kan het ons dan moeilijk maken. 

Hup RBC

Adje

2022-07-14 19:48:16

Goed samengevat Dennis, daarbij fusie met 'n andere Roosendaalse club zie ik helemaal al niet zitten. Die clubs die zien het liefst RBC in de stront zakken, terwijl dezelfde mensen vroeger net zo goed op de tribune zaten en net zo hard juichten als de rest als RBC scoorde. 

Laat RBC gewoon RBC zijn, dat er nog veel dingen beter kunnen, dat moge duidelijk zijn, maar iedereen binnen de club doet zijn stinkende best bij de club, en voor die mensen hoop ik dat het volgend seizoen eens rustiger zal verlopen dan afgelopen jaar, waar 'n paar onverlaten het hele seizoen naar de knoppen geholpen hebben.

Het gras is bij andere clubs echt niet groener dan bij RBC, overal zijn er wel problemen die op je weg komen RBC heeft daar niet alleen mee te maken, dus bekijk het van 'n positieve kant en sta achter je club als je supporter bent.

Samen hoger op, dat doen we met z'n allen en dat heeft nou eenmaal tijd nodig. 

RBCdeLuiten

2022-07-14 22:33:41

Helemaal mee eens Dennis en Adje  

Ouwegetrouwe

2022-07-15 13:30:10

@Adje, het gras is het groenst in het stadion. fonkelnieuw en dus niet verkleurd. Maar serieus mensen, een gezelligheidsvereniging zijn wij nooit geweest. RBC heeft andere doelen en die worden echt wel gehaald. Kijk eens sinds doorstart. op het 1e jaar in de 4e klasse na is er elk jaar een prijs gepakt, inderdaad we zijn lang in de 4e blijven hangen. Dat was ook wel de moeilijkste klasse om uit te komen met vooral regioclubs die de wedstrijd van het jaar speelden. en 2x pech met Victoria en Steenbergen die net telkens nog meer punten halen dan het aantal waar mee we in elek andere 4e klasse de titel hadden gepakt. Iedereen heeft een mening over RBC, en dat mag. Maar hoe verder uit de rgio hoe positiever er over onze club gesproken word. Zelf hele fijne gesprekken gehad bij o.a FC Tilburg, en WSC. Ook landelijk geniet RBC nog een goede naam en faam. Het veldenprobleem is inderdaad nijpend en zorgt voor enorme drukte binnen de organisatie op wedstrijden traningsmomenten. Maar een fusie of verhuis is de oplossing niet. Denk je dat Hans vd Ende zoveel sponsoren binnen zou halen als we op een sportpark zouden spelen? Sterker nog hij zou er niet eens aan begonnen zijn... Ja wij zijn RBC, wij spelen in een stadion en speelde jaren betaaldvoetbal, haalden de bekerfinale en speelden Eredivise en daar zijn we trots op en daar hebben alle recht op om trots op te zijn. en dat is niet denegrerend naar andere mooie clubs. En ik weet dat ze mij vaak zien als iemand die geen kwaad woord van zijn club wil horen, Dat is niet zo, als er een onderbouwing in zit geef ik dat gewoon toe. Maar niet beginnen met onzin als faillisementsclubke, enfin u kent de opmerkingen wel. 

En nu met z'n allen achter RBC

IvoZ

2022-07-15 15:08:20

Mooie verhalen en natuurlijk gunnen we RBC een geweldige toekomst. 

Daarom is het juist zo jammer dat jaar in jaar uit dezelfde fout gemaakt wordt: de samenstelling van de selectie. 

Of te smal, of spelers die puur komen voor het geld, of spelers met de verkeerde instelling, of spelers het zien als een avontuurtje en snel weer weg zijn. Er is ieder seizoen wel gedoe geweest.

Dat is zo ontzettend jammer. Als RBC dat beter had gedaan hadden we nu misschien al hoofdklasse gespeeld. Maar daar heb je niks aan. Daarom hoop ik dat er voor komend seizoen nog 3 spelers bijkomen, die heb je gewoon echt nodig. 

Ouwegetrouwe

2022-07-15 15:47:01

@Ivo, mee eens maar vergeet niet dat we de club van het absolute nul punt op aan het bouwen zijn. Dat kost tijd en inzicht. De inzichten lagen soms wel eens op een ander niveau dan waar ze uitgevoerd moesten worden. Maar troost je met de gedachte dat het bij RBC nooit rustig is en ook nooit worden. De club ligt altijd onder een regionaal vergrootglas. Men verwijt ons dat we ons niet als een amateurclub gedragen, maar niemand wil ons ook als amateurclub zien, zeker de media niet.

Rbcsupport

2022-07-15 19:23:05

Ik zou het mooi vinden, als op een dag Jan Pollemans terug komt om RBC te helpen!
Fijn weekend allemaal!

Willempie

2022-07-16 08:00:06

Laten we Jan Pollemans eerst langs Podcast de Luiten gaan. Er zijn nog wat onbeantwoorde vragen. 

Ouwegetrouwe

2022-07-16 15:06:50

@rbc support en willempie. Lijken mij twee hele slechte ideën als ik eerlijk mag zijn. Of jullie zijn vergeetachtig  of niet op de hoogte wat er speelde rondom deze persoon

Rbcfan

2022-07-16 15:20:15

Idd het is niet voor niets dat die niet in de potcast wilt.... 

Rbcsupport

2022-07-16 21:24:41

@ouwegetrouwe, ik noemde maar wat.
Het beste zou gewoon het beste zijn, als RBC een geldschieter krijgt die voldoende geld bezit om de club in de top van het amateurvoetbal te krijgen!

Ik heb het idee dat het anders jarenlang ploeteren word....

Het is toch frapant, dorpen in de omgeving zoals Halsteren en Zundert spelen ze in de hoofdklasse
En RBC is in Roosendaal  en spelen ze 2e klasse...
Zelfs in Kruisland spelen ze een klasse hoger....



 

Rbcfan

2022-07-16 21:39:02

Kruisland betaalt al jaren flink anders komen ze niet daarheen hoor alsmede Halsteren. Marc goed Kruisland is niet het team wat het dorp graag ziet, die staan in zaterdag 2 uit eigen dorp. Eerste is allemaal import en dat moet je niet willen als dorps club net net als halsteren zo weinig supporters 

Rbcsupport

2022-07-16 22:20:33

Moerse Boys dan, of ga je daar ook over beweren dat daar weinig mensen komen kijken?

Rbcfan

2022-07-17 08:41:22

Moerse is tegenovergestelde, bijna allemaal eigen jeugd met trouwe aanhang zo kan en hoort het ook 

Ouwegetrouwe

2022-07-17 10:42:54

Kruisland, hmm ja met overheidssubsidie is het gemakkelijk spelers aantrekken he. Verder zeg ik er niets over. Zoek maar ff na, dan zie je zelf hoe het zit daar. Jouw en mijn zuur betaalde belastingcenten worden daar in de put gesmeten. En niet voor de kruislanders, die gaan idd voor de zaterdag2

Kalsdonk

2022-07-17 12:12:33

@ouwegetrouwe: krijgt kruisland zoveel subsidie ja? Ik was in de veronderstelling dat de eigenaar van snowworld daar veel deed investeren. In welk opzicht heeft kruisland meer recht op subsidie dan een andere club? 

RBCdeLuiten

2022-07-17 13:35:57

Eigenaar Snowworld betaalt daar bijna niets hoor. Fabeltje. Financiën komen daar ergens anders vandaan.

RBC heeft dat nu ook goed en breed gedragen op orde. Nu lokale spelers met binding met elkaar en de club en een goede organisatie en we komen er echt wel.

Noud

2022-07-17 14:18:00
Deze reactie is verwijderd door een moderator
RBCdeLuiten

2022-07-17 14:43:51

Onzin wat hier gesteld wordt. Iedereen die zich met sponsoring bezighoudt is 100% vrijwillig daarmee bezig. Hiermee worden ze gewoonweg tekort gedaan.

Noud

2022-07-17 14:49:28
Deze reactie is verwijderd door een moderator
RBCdeLuiten

2022-07-17 14:51:31

Oh ja? Ik weet het 200% zeker van niet joh. 

RBCdeLuiten

2022-07-17 14:53:14

Het zou fijn zijn als het feitelijk gehouden wordt i.p.v. geruchten of zo. 

Hup RBC  

RBCdeLuiten

2022-07-17 14:55:49

De selectie bestaat verder met name uit spelers die elkaar kennen uit het verleden en dat geldt zeker voor de spelers die nu aansluiten. Ik denk dat we daar ook stappen gezet hebben i.p.v. het gelukzoekers te noemen......

Noud

2022-07-17 14:56:00
Deze reactie is verwijderd door een moderator
RBCdeLuiten

2022-07-17 15:00:34

Ik ken alle details intern, dus gegarandeerd onzin. Maar als jij dat wil geloven, dan is dat natuurlijk jouw keuze. Succes ermee.

Noud

2022-07-17 15:07:14
Deze reactie is verwijderd door een moderator
Rbcfan

2022-07-17 15:11:57

Haha noud heeft meer gelijk hoor 

Noud

2022-07-17 15:20:55

@Rbcfan Dank je. Was al bang dat het een zonnesteek was

RBCdeLuiten

2022-07-17 16:13:16

Heel bijzonder dat jullie zoveel meer (denken te) weten dan ik dan zeg.

Rbcfan

2022-07-17 16:20:40

Laten we maar einde aan deze topic maken Op naar een mooi seizoen !

RBCdeLuiten

2022-07-17 16:25:05

Met minder zure reacties

Noud

2022-07-17 16:27:37

@Rbcfan Ja, goed plan. We gaan er voor komend seizoen 

Mr.RBC

2022-07-20 11:54:12

En ik zie dat het inmiddels werkt TOP!

Mr.RBC

2022-07-20 11:56:10

@Dennis: posts komen niet lekker door volgens mij

Dennis

2022-07-20 13:40:56

@MR RBC,

Ik zie het inderdaad, komt door de aanpassingen die gedaan zijn. Hopelijk snel gefixed

Noud

2022-07-18 00:55:03
Deze reactie is verwijderd door een moderator
Willempie

2022-07-28 22:19:01

Assim Said naar RBC. Rechtsback. 

Welkom en veel succes. 

Noud

2022-07-18 07:10:33
Deze reactie is verwijderd door een moderator
Willempie

2022-07-28 22:19:36

Assim Said naar RBC. Rechtsback. 

Welkom en veel succes. 

Mr.RBC

2022-07-18 07:56:26

Zo jammer dit, geloof dat er hier al een aantal oververhit zijn geraakt en de tropische temperaturen moeten nog komen

Rol van HvdE is toch geheel duidelijk zowel vanuit zijn werk als rol bij RBC wat een onzin wordt er door een aantal hier gespuid Neem aan dat daarover na woensdag wel realistisch over gepost wordt ipv alle onzin

Dennis

2022-07-18 09:05:32

De gemoederen lopen hier gelijk met de oplopende temperaturen. En de competitie is nog niet begonnen.

Hou het netjes en denk eerst na voordat je wat post om mensen te beschadigen of van horen zeggen dit hier neer te zetten als waarheid.

Momenteel worden er opties ingebouwd bij RBCfans om het reageren onder controle te krijgen. Dat is toch triest? Reageer normaal, dan is dat helemaal niet nodig. 

Er zit een ban systeem in, eenmaal geband is nooit meer welkom hier. Dus nog een keer: denk na voordat je wat schrijft.

Hup RBC

Mr.RBC

2022-07-18 09:08:47

En zo is dat Dennis 

RBCdeLuiten

2022-07-18 09:25:12

Adje

2022-07-18 19:53:11

Ik zou er niet te lang mee wachten Dennis, het gaat bij bepaalde personenen er alleen maar om, om RBC of zijn medewerkers in het kwaad daglicht te stellen. Beter tevroeg ingrijpen dan dat het straks telaat is.

Willempie

2022-07-19 18:05:43
Deze reactie is verwijderd door een moderator