Fusie RBC-Halsteren van de baan

Gepost door:Dennis // 2020-04-14 10:14:47 // 7183 keer bekeken

De fusie van RBC en rksv Halsteren gaat niet door. Dat laat RBC-voorzitter Ger Deleij via een videoboodschap aan alle RBC'ers weten. De fusie kan geen doorgang vinden door de coronacrisis. De stuurgroepen van RBC en Halsteren zijn tot de conclusie gekomen dat een fusie voor aankomend seizoen geen haalbare kaart is.

Bekijk hieronder de videoboodschap van RBC-voorzitter Ger Deleij.

Videoboodschap RBC-voorzitter Ger Deleij

 

Update: ook Podcast de Luijten besteed aandacht aan de fusie die niet doorgaat tussen RBC en Halsteren. De nieuwe aflering is te luisteren via:

Spotify: https://spoti.fi/2Rl8Wlj
Apple: https://apple.co/2TPzQ6I




Reacties

Ouwegetrouwe

2020-04-13 20:25:14

@ willempie, draai het eerst om. waar ben je goed in en hoe denk je de club te kunnen helpen? dat het anders moet is duidelijk, er liggen dus kansen. iedereen is ergens goed in. elk steentje dat bijgedragen kan worden lijkt me welkom in de nieuwe doorstart. en ik las hier eens. niet terug kijken maar vooruit. laten we daar per direct mee beginnen!

Ouwegetrouwe

2020-04-13 20:29:23

@ willempie, draai het eens om. denk waar ben ik goed in en hoe kan ik RBC helpen door mijn steentje bij te dragen. iedereen is ergens goed in. en kan een bijdrage leveren in de doorstart. ik lad hier onlangs: niet terugkijken in het verleden maar kijk vooruit

Anti-076

2020-04-13 19:06:13

Met alle respect, maar denkt ons bestuur dat wij complete idioten zijn?

Vorige week kwam de aankondiging en toen was dat coronavirus er ook al. Inclusief maatregelen en beperkingen. In die situatie is helemaal niets veranderd: geen verlenging van de maatregelen, geen verdere restricties of strenger regime, niets.

Dat is dus een drogreden. Of zoals wij dat hier zeggen: ge lult uit oewen nek. Met alle respect natuurlijk, maar wat is er werkelijk aan de hand? Speel gewoon open kaart 

Ouwegetrouwe

2020-04-13 19:18:56

belangrijkste is dat er veel werk aan de winkel is nu. alle handjes die iets willen doen. meldt je aan bij de club, we hebben op het randje gestaan, we zijn er nog maar nu vol aan de bak. laat zien dat we niet uitgeteld zijn en uit de touwen stappen. wij zijn RBC, de survival boys

Frank

2020-04-13 19:19:00

Zeer goed om te horen! Een mooie paas-verassing. Nu vol doorzetten op behoud van het eerste elftal. De zogenaamde Voetbal Acedemie direct afbouwen en richten op een gezonde toekomst, in welke klasse dan ook. Het zou overigens verstandig zijn, ivm de kosten, niet te "promoveren" naar de 2e klasse

Rbcfan0165

2020-04-13 19:31:49

Mooi , eventjes met z'n allen zwaaien naar de nicknames ''altere'' en de ''generaal''

Die zien we nooit meer terug.

RBC is Roosendaal en geen halsteren

Willempie

2020-04-13 19:38:33

@ Ouwegetrouwe. Waar zoeken ze volgens jou nog mensen voor dan? Heb me al eens aangemeld voor verschillende zaken maar geen respons, dan zullen ze wel genoeg mensen hebben voor de openstaande zaken lijkt me.

Mr.RBC

2020-04-13 19:51:12

Hate to say I told you so

 

Red Bull kom er maar in

Rbcfan

2020-04-13 20:08:43

Met Arthur eens, met zijn allen nu schouders eronder zetten en ieder helpen waar nodig, bij kantine, bestuur of wat dan ook, als we allemaal iets doen hoeft rbc ook niemand te trekken met geld en bespaart weer. Idd ook nu doorpakken in het eerste en va hoe spijtig ook bezuinigen, geen dure trainers meer. Ook staf 1e inkrimpen en belangrijkste is met de eigenaar praten want de maandelijkse huur ook onbetaalbaar voor zelfstandig rbc 

Ouwegetrouwe

2020-04-13 20:30:06

@ willempie, draai het eens om. denk waar ben ik goed in en hoe kan ik RBC helpen door mijn steentje bij te dragen. iedereen is ergens goed in. en kan een bijdrage leveren in de doorstart. ik lad hier onlangs: niet terugkijken in het verleden maar kijk vooruit

Ivo

2020-04-13 20:47:44

Mooi, voor de fusie was aan beide kanten geen enkel draagvlak. Ik heb werkelijk geen een positieve reactie gezien, behalve van degenen die er mee bezig waren. 

Maar zoals hierboven al gezegd, RBC moet door, hopelijk staan er Roosendaalse partijen op die RBC met goede bedoelingen vooruit willen helpen. Red Bull is weer zo'n luchtkasteel, ik geloof er niks van, dan was dat jaren geleden al wel gebeurd. 

 

Mr.RBC

2020-04-13 21:18:00

Jongens, weet iemand waar De Generaal is gebleven nu?

 

Maak me namelijk ernstige zorgen over zijn geestelijke gesteldheid nu!

Rbcfan0165

2020-04-13 21:30:03

@Ivo,
Zelf geloof ik het wel hoor van dat redbull verhaal , maar dat moet je niet willen want die sloopt heel de geschiedenis v/d club of je moet tijdens de  onderhandelingen eisen stellen dat ze van de clubkleuren afblijven + het tenue.
Kijk opzich een oranje tenue met redbull als sponsor is niet erg, maar ze veranderen  het club logo + heel het tenue dat word dan rood wit en geel ( zoals rb Leipzig en rb Salzburg)....

En de naam niet te vergeten! houd het gewoon RBC en geen RB Roosendaal of FC Roosendaal.
En dat ze dat dan redbull club (RBC)  noemen vind ik niet zo heel erg  in onze gedachten blijft het toch RoosendaalBoysCombinatie!

Rbcfan0165

2020-04-13 21:31:39

+ het klinkt luchtfietserig maar binnen een aantal jaren speel je minimaal weer eerste divisie!
Maar nogmaals stel eisen tijdens de onderhandeling!

Altere

2020-04-13 21:32:00

Altere

2020-04-13 21:33:07

Oke, toegegeven....deze had ik ook niet zien aankomen. Dat neemt niet weg dat ik er erg blij mee ben. Begrijp dat RBC de stekker er uit heeft getrokken omdat er iemand is opgestaan. Nou, succes ermee. Hier zijn we blij niet naar het oosten te hoeven afrijzen. En 1 tip; hou die Waaslander lekker in dienst, evenals die fijne vrijwilligers die RBC nu voor de 2e keer naar de afgrond hebben geholpen. Toy-toy-toy

Rbcfan0165

2020-04-13 21:36:05

Ga je rijzen ''altere'' ik wist niet dat je brood was.
 

Rbcfan0165

2020-04-13 21:39:03

https://www.youtube.com/watch?v=8Xt1kUK71lc

Ivo

2020-04-13 22:02:48

@RBCfan0165

Ik vind het typisch dat Red bull nu wel zou willen instappen, dat was een paar jaar eerder logischer geweest denk ik. Maar er is nu ook een ander bestuur en die staan er misschien wel voor open. We gaan het zien. 

De "fusie" heeft de boel in ieder geval op scherp gezet en ik geloof echt wel dat er achter de schermen wat speelt. En ik denk dat zowel RBC als Halsteren geschrokken zijn van alle reacties. Niks tegen Halsteren hoor, ik vind dat ook een club met een mooie historie en ze spelen op al jaren een heel behoorlijk niveau. Maar een samengaan met RBC was van beide kanten wel zo onlogisch en vooral onnatuurlijk. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, zeggen ze dan.

EricK

2020-04-13 22:04:10

Nou, ik ben er blij mee, maar euforisch allerminst. Zelfstandig voortbestaan lijkt een zekerheid nu, maar hiermee zijn alle structurele problemen van RBC niet ineens verleden tijd. Ik ben het ook eens met wat Ger zegt: iedereen de schouders eronder nu, want anders staan we alsnog op ons eigen graf te dansen. 

Rbcfan0165

2020-04-13 22:11:22

Ivo, dat kwam omdat  in 2017 dat niet mocht v/d knvb daarom dat ze nu misschien wel mogen als ze dat doen.
RBC is wel het model club wat redbull zoekt.
Een amateur club , een stadion die uitgebreid kan worden mochten er successen komen.

Als het doorgaat dat redbull project kan het zomaar zijn dat we over een aantal jaren RBC sowieso gaan zien als een stabiele eerste divisie club...
Maar nogmaals als bestuur van RBC moet je sowieso eisen gaan stellen als redbull het over komt nemen!

Adje

2020-04-13 22:14:15

Goed dat die fusie van de baan is, volgende stap om te overleven wordt nu eindelijk eens normaal gaan doen. Afvoeren die voetbal academie. Voegt helemaal niks toe kost alleen maar bakken met geld.

Welke amateurclub werkt er met n

Hoofdopleiding bovenbouw,

hoofdopleiding middenbouw

hoofdopleiding onderbouw

hoofdopleiding keepers

didactisch begeleider

3 personen voor de scouting

vertrouwenspersoon

Allemaal kosteposten die onnodig zijn, want niemand gaat mij wijs maken dat die lui hier voor noppens zitten.

Voor de zoveelste keer op 0 beginnen nu, kijken wat er echt noodzakelijk is, en dromenland waar sommige hier zich aan vast klampten, eens duidelijk en voor altijd vaarwel zeggen. Op de manier zoals het er nu aan toe gegaan is, is het zo einde verhaal. RBC moet n club voor zijn supporters worden zoals ze beloofd hebben bij de herstart, ga die belofte eens waarmaken en landt eens met beide benen op de grond. Alle dure krachten eruit dan pas kun je weer gaan bouwen aan de toekomst.

Frank

2020-04-13 22:37:07

Helemaal mee eens Adje. Om te voorkomen dat we weer dezelfde weg op gaan kunnen we wellicht komende week een digitale ledenvergadering met het bestuur houden. 

Ger, we nodigen je uit om dit initiatief op te pakken.  Het gaat om de toekomst van RBC, niet om jou ter discussie te stellen.

Hoe zorgen we dat ons cluppie behouden blijft? 

Rbcfan

2020-04-14 06:59:32

Eens met adje en Frank. Misschien nu een mandaat stellen en een digitale ALV aanvragen en situatie hervormen waar de kascommissie al jaren voor waarschuwt. Dure trainers eruit, spelers welke voor geld komen eruit maar vergeet ook alle andere functies niet, kantine dienst vrijwillig ipv betalen, wasserij vrijwillig ipv flinke vergoeding, mensen welke voor fusie waren kunnen nu geen nieuw rbc leiden dus ook afscheid nemen van Rob en consorten. Rbc krijgt een tweede kans nu en laat die niet nog een keer verknald worden. Verantwoordelijkheid eerste elftal ook gepast ipv steeds meer extra geld vragen 

Benthem van

2020-04-14 08:14:19

Rbcfan@ Kom jij dan de was doen iedere week? En de kantine draaien voor nop? Dat gebeurt namelijk al dus denk even na voor je wat roept die dames duwen er heel wat uren in voor nop. Heel respectloos dit maar dat krijg je als je denk te weten.

Mr.RBC

2020-04-14 08:30:29

Naar verluid hebben de aandeelhouders een heel mooi pakket klaar liggen voor RBC, zelfs met nog een 'kers op de taart' dus volgens mij komt dat wel goed.

 

Vertrouwen in het bestuur, maar voor het bestuur is er ook een hele duidelijke boodschap van transparante communicatie naar allen die RBC een warm hart toedragen.

RBChart

2020-04-14 09:18:13

Laten we in godsnaam de rijen gesloten houden. Er zijn meer amateurclubs die het nu zwaar hebben. Er is ook een steunfonds. Er staan kapitaalkrachtige parijen achter ons. We zij er nu niet bij gebaat als we elkaar het kot uit gaan vechten. 

Dennis

2020-04-14 09:51:13

@MR.RBC, die zie je niet meer terug hier. De afspraak die we hier een jaar geleden hebben gemaakt is dat er onder andere niet gescholden wordt naar elkaar. Dit is het huis van de RBC-supporters. Iedereen is hier welkom, ook van andere clubs of geïnteresseerden. Emoties, (verhitte) dicussies, kritiek op genomen beslissingen, bestuurders, spelers, trainers of reacties hier op de site; allemaal prima. Maar niet zoals het afgelopen vrijdagavond ging met het doelbewust schofferen van mensen zonder enige vorm van argumentatie. Zoals boven de reactiebox ook staat: Let op uw ip wordt opgeslagen, er kan dus worden opgetreden tegen misbruik. 

Na het goede nieuws van gistermiddag van onze voorzitter: Lang leve  RBC!

 

 

Bert de Beuker

2020-04-14 09:58:29

Ik heb overigens het idee dat de beheerder van de RBC Twitter en de rest van het bestuur niet helemaal op dezelfde golflengte zitten he

 

Vorige week 'Bestuur wil fusie, einde nabij'

Deze week 'Alle supporters krijgen een mooi paascadeau'

 

Ouwegetrouwe

2020-04-14 10:23:05

@benthem, ik geef je gelijk in wat je zegt.  Het is nu niet de tijd om openlijk naar elkaar te gaan wijzen. Laten we de rijen sluiten en met een doel van start gaan. Iedereen in zijn of haar waarde laten en met z'n allen er voor zorgen dat we ons RBC op de goede weg krijgen en trots kunnen zijn op onze club. Het is nu de tijd om er weer iets van te maken zodat we wat we de laatste weken meegemaakt hebben niet meer opnieuw de kop op steekt. En dan denk ik dat iedereen begrijpt wat ik bedoel. 

@dennis, keurig ingegrepen hoor, niet dat de opmerking mij veel deed. Zegt alles over de persoon die het schreef...

Mr.RBC

2020-04-14 10:24:23

Bestuur heeft deze week onder druk van supporters en aandeelhouders een aardige draai moeten maken in het beleid en de ingeslagen weg van de fusie. Sommige krachten werken harder dan een bestuur.

Mr.RBC

2020-04-14 10:27:55

@dennis ingrijpen was inderdaad prima, maar personen die dergelijke taal uiten moet je wel meteen van repliek dienen vind ik vandaar mijn reacties (die naar mijn bescheiden mening keurig zijn gebleven)

Gast

2020-04-14 11:43:19

Mijn vraag is; Er was financieel geen andere uitweg.Nu wel??? Dit is de voornaamste vraag. Schrappen de overbodige speeltjes en terug naar de basis

Bert de Beuker

2020-04-14 12:50:53

Volgens mij was het onder de huidige condities geen optie om als zelfstandig club door te gaan. De VA kost veel geld, maar de vergoedingen voor het eerste elftal (spelers en staf) zijn nog veel hoger. Het lijkt erop dat de club in beide opzichten een stevige jas uit gaat doen.

 

Dat zal betekenen dat de jeugd met minder middelen zal moeten proberen te strijden op hoog niveau. Eerlijk gezegd zie ik dat nog wel gebeuren, omdat jeugdspelers nog altijd graag voor RBC willen voetballen. Dat is geen geldkwestie, maar gewoon een podium om je te kunnen laten zien. Bij RBC lopen altijd scouts rond. Belangrijk zal wel zijn of het lukt om goede trainers te strikken, want die worden allemaal betaald. Ik neem aan dat dat zo blijft.

 

Het eerste elftal heeft naar mijn idee niets in de tweede klasse te zoeken. Alle spelers die nu te horen krijgen dat ze geld in moeten gaan leveren, zijn a.s.a.p. gevlogen. Er is vast wel ergens een dorp verderop wat wel betaalt wat ze vragen. Zo werkt het in de voetballerij, zeker bij RBC, waar spelers nu eenmaal geen binding hebben met de vereniging. Het hele Halsteren-verhaal heeft daar ook niet aan bijgedragen. Het bestuur zal ook weten dat men vrijwel opnieuw moet beginnen. Daar hebben ze nu precies anderhalve maand de tijd voor, wetende dat (fysieke) gesprekken voeren bijna geen optie is. 

 

Volgend jaar wordt een overbruggingsjaar en waarschijnlijk een jaar van overleven, of het nu in de tweede of de derde klasse is. Benieuwd of de fusieplannen met Halsteren volgend seizoen opnieuw worden opgepakt, daar wordt nu heel schimmig over gedaan. Immers, nergens wordt gezegd dat dit niet alsnog de bedoeling is.

IvoZ

2020-04-14 13:33:14

Het lijkt me toch overkomen alsof de fusie definitief van de baan is. Na de storm van kritiek vanuit beide kampen is dit gewoon niet realistisch gebleken. Ik denk dat ze zich daar echt op verkeken hebben. En misschien zijn er nu toch wat partijen opgestaan die RBC gezond willen maken, en zo een fusie en het verdwijnen van RBC willen voorkomen. Ik hoop het in ieder geval van harte.

Mijn beeld is ook dat het allemaal wel wat minder kan, met name met de opleiding, maar dan moeten ook die belachelijk hoge contributiebedragen omlaag. RBC is altijd een volksclub geweest, en hoort toegankelijk te zijn. De podcast zegt het ook, RBC heeft een heel slecht imago. Gewoon beide beentjes op de grond, de komende jaren een bescheiden en sportieve opstelling, dat zou heel goed zijn. RBC is niks meer dan een ander maar helaas is er nogal eens hoog van de televisietoren geblazen.

In de selectie is het al vanaf het begin van de doorstart komen en gaan, ik zou het mooi vinden als het eerste van RBC weer meer een eigen gezicht krijgt. Met jongens die graag voor RBC spelen omdat het RBC is en niet voor de vergoeding. Dat zal tijd kosten maar selecteer nu ook eens op een bepaalde mentaliteit en niet alleen op de technische vaardigheden. Het RBC van de laatste 2 seizoenen, ik kon daar moeilijk warm van worden. Maar dat had misschien ook met de coaching te maken. 

Want die trainer, dat gaat 'em niet worden. Los van dat rare interview van laatst, zie ik liefst weer een echt voetbaldier zoals Danny Mathijssen terug. Die maakte spelers beter en smeedde een collectief. En stuurde niet allerlei carnavalsopstellingen het veld op. Zo iemand heb je nodig. Ik hoop volgend seizoen weer wat wedstrijdjes te bezoeken en zo een kleine duit in het zakje te doen. 

RBChart

2020-04-14 14:46:55

Als je ziet hoe RKVV Roosendaal het gedaan heeft in de 2e klasse. En zijn daar tov het seizoen daarvoor zoveel nieuwe spelers bijgekomen? Kijk, er moet wel wat bijkomen maar om nou te zeggen dat deze selectie niets te zoeken heeft in de 2e.....

Vergeet niet dat veel 3A ploegen het bijvoorbeeld goed hebben gedaan in de beker. Deze 3e klasse was  best sterk.

Rbcfan0165

2020-04-14 15:23:17

Ik had aan het begin eigenlijk toen er sprake was van een fusie, dat mocht RBC opnieuw opstarten of de fusie gaat niet door ( wat nu ook het geval is) een nieuwe sfeergroep op te richten voelen jullie daar ook iets voor of zeggen jullie, nou nee laten we eerst afwachten en dat doen we liever niet want dat pakt vaak negatief uit ( tegen vv Barca ) iemand kwam met een megafoon en werd ervan verdacht dat hij oerwoudgeluiden aan het maken was....

Mijn gevoel zegt : DOEN! zet een clubje achter het doel  ( die er echt vol voor gaan) + iemand met een megafoon (capo) en schreeuw RBC naar voren!

Maar dat is mijn mening...

Rbcfan0165

2020-04-14 15:28:44

Of houd het gewoon bij de voltaside maar moderniseer het.
Laat mensen weer bij 1 komen op het plekje achter het doel en zet er iemand met een megafoon erbij.
+ 1 of 2 zwaaivlaggen.

Rbcfan0165

2020-04-14 15:35:02

Aan het begin van het seizoen stond er nog een groepje Belgen op de langezijden maar die zijn er niet meer...
Wat hun altijd opviel , dat als hun zongen en RBC naar voren schreeuwde er opgekeken werd alsof ze in de bibliotheek stonden.

Gast

2020-04-14 16:20:45

Nog steeds geen antwoord op mijn vraag.Zit RBC financieel  aan de grond enhoe wordt dit opgelost??

IvoZ

2020-04-14 16:29:13

1) Gratis toegang tot wedstrijden, hierdoor hopelijk iets meer publiek en sfeer, dat zou een eerste zetje kunnen zijn. Gederfde inkomsten kan je compenseren met loterij en horeca-omzet. Daarmee irriteer je ook de bezoekers minder, hoe vaak is er niet geklaagd over dat je op 4e/3e klasse niveau entreegeld vraagt, en dan ook nog parkeergeld. Ik weet dat dit genuanceerder ligt maar het is wel een van de vele ergernissen van andere clubs, waardoor iedereen zo'n hekel aan RBC heeft. Dat er een stadion is, dat is een eigen keuze, daar moet je aanhangers van de bezoekende clubs niet mee op kosten jagen. 

2) Meer leden, meer teams, met recreatief voetbal, tegen normale contributie. RBC weer als verbindende club in Roosendaal, waar iedereen welkom is. Niet de elitaire, dure, prestatiegerichte "poeha-club" die het is geworden. Dit zorgt voor meer binding en uiteindelijk ook meer support voor het eerste. Een vereniging draait niet om prestaties maar om mensen. 

3) Zorg voor maatschappelijke verbondenheid in Roosendaal. Onderscheid je positief. Laat ieder team ieder jaar iets terugdoen voor de stad. Dat kan op zoveel manieren. Maak een park schoon. Bezoek een bejaardenhuis. Organiseer een toernooitje op een Cruijff-court. Laat je nou eens op een positieve manier zien in plaats van altijd met problemen of gedoe. Dat is zo belangrijk. 

4) Communicatie. Een positieve, open, bescheiden houding. Laat zien wat je doet. Niet te veel in het verleden blijven hangen. Het bestuur moet uit de achterkamertjes. Een trainer die gewoon met de pers praat en dan geen onzin uitkraamt. Selectiespelers die af en toe wat terug doen voor Social media en jeugdteams. Anderen kunnen dit ook, waarom RBC dan niet? Zet de boys van de podcast hier maar voor in, dan wordt het al stukken beter. 

Amen

Rbcfan0165

2020-04-14 17:06:34

Hang posters op in de stad promoot de wedstrijden ,laat mensen die oranje aan hebben gratis naar binnen de eerste 2 thuiswedstrijden (flyer daarvoor in de stad) doe in heel Roosendaal flyers in de bus om reclame te maken voor die actie.

laat RBC weer de volksclub worden die het was in de luiten!

verlaag  het bedrag naar 1 euro voor de de rest van de thuiswedstrijden!

Laat RBC weer de club van Roosendaal worden!

Mr.RBC

2020-04-14 17:18:48

Moet wel zeggen dat de plek om de videoboodschap als voorzitter op te nemen een bijzondere was. Snap dat je dit in deze tijd van thuis uit doet, maar heb drie keer moeten kijken om er achter te komen dat het niet iets kinky's was wat aan het bed hing 

Ouwegetrouwe

2020-04-14 17:21:26

@ Mr RBC, dat was ook mijn gedachte eerlijk gezegd. Ouwe dirty mind

Rbcfan0165

2020-04-14 17:31:35

 Nu de fusie niet doorgaat kan die deleij weer lekker terug naar halsteren gaan!

Jove2810

2020-04-14 20:37:39

ook ik ben van mening schouders er onder en opnieuw beginnen mij moet nog wel een van het hart dat in mijn ogen onze nieuwe voorzitter het net zo goed doet als onze oude vorzitter ze hebben allebei met de beste intensies rbc proberen te leiden ik vind dan ook de laatste opmerking van de zogenaamde rbcfan0165 totaal niet op zijn plaats en zeer onsmakelijk.

Rbcfan0165

2020-04-14 22:41:15

Jammer dan als je dat vind maar mij zogenaamd vinden is wel erg zwak van je om dat zo te "bewoorden"....

 

Bert de Beuker

2020-04-15 07:14:58

Jove en Rbcfan; speel het niet op de man. Prima dat je het niet met elkaar eens bent, maar houd het fatsoenlijk en geef je mening met argumenten. Dat houdt de discussie en indirect ons RBC 'levendig'. Over Deleij kun je in elk geval zeggen dat hij zich communicatief wat vaardiger uit dan zijn voorganger. De videoboodschap, hoewel inderdaad niet op een beste locatie opgenomen, getuigt van het meenemen van de achterban. Wellicht dat hij inziet dat je zonder 'achterland' (fans, toeschouwers, sponsoren en andere verenigingen) nooit een fatsoenlijk RBC van de grond gaat krijgen. Ik juich dan ook elke handreiking in die richting toe, en deze videoboodschap is er daar één van.

 

Verder juich ik de initiatieven van IvoZ wel toe. Zorg dat je weer normaal gaat doen. Met een loterij, opgewarmde frikandellen, een sponsorloop en voor mij part een tentenkamp op het veld voor de jongste jeugdspelers. (Nee, ik stel me niet beschikbaar als nachtbewaking) Gewoon dingen die je bij elke vereniging ziet, waarmee saamhorigheid gecreëerd wordt en zodat je weer echt een gesprekspartner wordt voor voornoemde doelgroepen. In plaats van 'die arrogante zelfbenoemde eliteclub met structureel een te grote broek aan' zoals ik afgelopen week elders las. 

Benthem van

2020-04-15 08:17:54

De discussie gaat heel vaak over de VA. Die zou te duur zijn en veel geld kosten. We hebben ongeveer 180 jeugdleden,daar zit het eerste niet bij. Die betalen 180 X 500= 90000 euro. Volgens mij houden die RBC overeind want als we dat geld niet hadden waar halen we dat dan vandaan? Dat de VA veel geld kost zie ik ook niet. De worden hierboven heel veel functies opgenoemd die er of niet meer zijn of die het vrijwillig doen.

IvoZ

2020-04-15 08:46:57

@van Benthem

Als je 500 euro betaalt mag je ook kwaliteit verwachten, en kwaliteit kost geld. Dus gekwalificeerde trainers, topmateriaal en accommodatie, vervoer, begeleiding, etc. Je concurreert dan met de opleidingen van BVO's, met de begroting van een kleine amateurclub. Hoe mooi het ook klinkt, het is gebleken dat RBC dit financieel structureel niet rondkrijgt. En niet iedereen hoest even 500 euro op, dat jaagt ook mensen weg die voor de helft wel graag bij RBC zouden spelen. 

Om meer inkomsten te genereren zou je een recreatieve tak kunnen openen die 100% werkt met vrijwilligers. Dan haal je aan contributie 150-200 euro per speler binnen, plus extra horeca omzet op zaterdagen en zondagen. Ja, ik weet dat speelruimte een probleem is, maar hier zou je binnen Roosendaal toch een oplossing voor moeten kunnen vinden. Alliance heeft 4, BSC volgens mij zelfs 5 velden en dan is het veld van Aleco er nog. 

BSC heeft nog wel flink wat pupillen teams, maar Alliance en BSC hebben lang niet zoveel leden meer als vroeger. Daar moet gewoon ruimte zijn om iets te doen. Hoe gaaf is het als je als klein mannetje af en toe bij RBC in een stadion mag voetballen? Daar kan je als RBC iets unieks in bieden, maar dat wordt nog onvoldoende uitgenut. Maak het nou minder exclusief. Volgens mij is dat de enige manier om het kostendekkend te krijgen. Meer leden, daardoor ook weer meer supporters en sponsoren. 

RBChart

2020-04-15 09:19:50

@Van Benthum:. goede bijdrage aan de discussie! RBC mag  tov de andere amateurclubs best onderscheidend zijn.

Dat is ook bestaansrecht. Je biedt voor wat meer geld een beter "product" dan de goedkopere andere aanbieders.

IvoZ

2020-04-15 10:00:13

De VA moet zeker blijven! Maar het is niet genoeg om RBC daarmee overeind te houden. Met breedtesport krijg je meer inkomsten en ook meer binding. Denk bijv. ook aan autismevoetbal of G-voetbal. Daarmee doe je iets terug voor de maatschappij. En scoor je ook punten bij de politiek, die zijn daar gevoelig voor. 

RBChart

2020-04-15 11:27:58

@IvoZ  Er zijn al genoeg (teveel) clubs die dat aanbieden. Ik vind het juist wel goed dat RBC zich wil onderscheiden.

Enne "punten scoren bij de politiek" ..... Ooit moesten we vanwege citymarketing "RBC Roosendaal" gaan heten omdat de Gemeente een uithangbord nodig had/ in de schoot geworpen kreeg.  Als je in den lande zei dat je uit Roosendaal kwam begon men over RBC. De Gemeente betaat nu heel veel geld aan marketing....................

 

Rbcfan0165

2020-04-15 12:56:41

Ik vind ook het probleem dat toen RBC failliet , gingen mensen een anderen club zoeken  wat natuurlijk logisch was want RBC bestond niet meer , maar toen RBC opnieuw opgericht werd en in Wouwse plantage ging voetballen hun weer terug kwamen en toen speelden ze weer in het stadion en ineens kwamen die mensen niet meer....

Terwijl dat die mensen toen altijd wel  op de volta side stonden ( in de tijd van het betaalde voetbal) 

RBChart

2020-04-15 13:16:21

Die entree gelden hebben  de toeschouwersaantallen gedrukt. Hef geen entreegeld meer en je zult zien dat er meer toeschouwers komen en dat zul je financieel terugzien in hogere horeca omzet!

 

EricK

2020-04-15 14:02:01

Geloof ik niet in. Ik ken niemand voor wie die drie euro een belemmering vormt om te komen kijken (aan RBC-kant dan, bij tegenstanders levert het een hoop irritatie op geloof ik). 

Kalsdonk

2020-04-15 14:11:02

@erick ik heb hier zelf best vaak mee te maken als ik bekende mee vraag naar. Wij als supporters hebben een binding met RBC maar dat geld niet voor alle Roosendalers en met name de jongeren niet. Het is dus al regelmatig voor gekomen dat jongens afhaken wanneer ik hun wijs op het entreegeld/het parkeergeld. Je kan natuurlijk zeggen dat ze dan ook niks bij RBC te zoeken hebben maar aan de andere kant niet iedereen kan een "die-hard supporter" zijn.

Rbcfan0165

2020-04-15 14:16:42

Maak de entree gewoon gratis dan komen er ook meer mensen in de RBC kantine..
Hoe meer mensen in het stadion hoe gezelliger het word, dus dan krijg je ook meer sfeer!
Veel mensen zijn afgehaakt omdat ze het niet meer gezellig vonden!

EricK

2020-04-15 14:55:41

Oh dat wist ik niet Kalsdonk, heb die geluiden zelf nooit gehoord maar als jij dat zo zegt geloof ik dat meteen 

IvoZ

2020-04-15 14:56:30

@EricK

Het is dat iedere euro op dit moment hard nodig is, maar mijn hemel, wat kan RBC op dit moment een charme offensief gebruiken. Echt die reacties op social media over RBC zijn niet te nassen.Daarom alleen al zou ik iedereen het komende seizoen gratis binnenlaten. Wat je misloopt aan entreegeld maakt de baromzet wel goed, denk ik. Je kan bij de ingang altijd om nog een vrijwillige bijdrage vragen of lootjes verkopen. Dat komt wat sympathieker over.  

 

 

Kalsdonk

2020-04-15 15:07:36

In mijn ogen doet RBC er goed aan om een bredere achterban te creëeren. De achterban die ze momenteel hebben is zeer trouw maar in mijn ogen te klein om een financieel gezonde vereniging te worden in een stadion. Voor mijn gevoel zou het afschaffen van de entreegelden hier aan bij kunnen dragen. Met wat promotie en dan vooral via social media moet 500 toeschouwers per wedstrijd haalbaar zijn. vooral als je de cijfers erbij pakt van het begin van de doorstart. Dit is een verhoging van +/- 200 personen per wedstrijd waarmee misgelopen kosten kunnen worden opgevangen door kantine inkomsten. Ook word het voor sponsoren interessanter om een club te sponsoren waar 500-750 mensen komen dan een club met 200-300 supporters.

 

Maar dit is uiteraard maar een idee en niet te onderbouwen aan de hand van onderzoeken.

 

 

Rbcfan0165

2020-04-15 15:11:13

Houd acties mensen gratis naar binnen als ze een oranje shirtje aandoen, net zoals voor het faillissement daardoor zat het stadion zo goed als vol en daardoor bleven ze toch in de eerste divisie!

Mr.RBC

2020-04-15 15:20:28

Gratis naar binnen, tapkranen open en gaan Daar hark je poen mee binnen

H U P  R B C 

Rbcfan0165

2020-04-15 15:47:05

Zo krijg je inderdaad meer bezoekers.
Waarom deden ze überhaupt een kassahokje en 3 euro voor entree, en waarom snappen ze niet dat je dan weinig toeschouwers binnen krijgt?
Bij cluzona kun je ook gratis kijken bijvoorbeeld , terwijl die toen afgelopen seizoen een klasse hoger speelde....
Terwijl je bij Halsteren wel 5 euro betaald maar die spelen ook in hoofdklasse...
Ik schop vast tegen schenen aan ( wat niet mijn bedoeling is) maar  de seizoenskaarten... leuk en aardig hoor om de vaste klanten zoet te houden ( de echte supporters) alleen RBC is een amateurclub geen profclub

Laat mensen gratis binnen komen
Alleen betalen voor het drinken! 
 

Kalsdonk

2020-04-15 16:39:10

Het lijkt mij ook een goed idee om een team op te zetten die wedstrijden speelt voor de wedstrijd van het eerste elftal. Denk hierbij aan een o23 team op niveau, 2de elftal met recreatief niveau of eventueel een eerste dameselftal. 

Met een aftraptijd tussen 11.30 en 12.00 ondervind het eerste geen hinder hiervan mbt de warming up. hierdoor creëer je meer een verenigingsgevoel en vaak zijn dit ook de teams die de sfeer op een sportpark creëeren (kijkende naar andere amateurclubs). Een recreatieve afdeling voor de jeugd zou hier ook aan bij kunnen dragen. Dit is alleen wat moeilijker voor elkaar te krijgen ivm beschikbare velden en vrijwilligers etc. 

 

Nog een tip voor het bestuur mochten ze meelezen: 

Ik heb regelmatig openstaande vacatures voorbij zien komen voor vrijwilligers. Vanuit mijn werk, werk ik regelmatig met www.roosendaalvoorelkaar.nl hierop kunnen vrijwilligers en organisaties met elkaar in contact komen. Wellicht dat hier ook voor RBC veel vrijwilligers klaar staan.

Bert de Beuker

2020-04-16 14:11:18

Het lijkt er allemaal nog niet bepaald op dat er daadwerkelijk een kentering gemaakt wordt. Als je dan vandaag weer op Facebook leest dat 'In onze voetbalopleiding is nog plaats voor talentvolle spelers uit Roosendaal, West-Brabant, Tholen en de Belgische Noorderkempen. Ben jij het talent dat we zoeken?', dan heb je het niet begrepen. Ik vind niet zo veel mis met instuiftrainingen, want je streeft een niveau na, maar iemand uit Dordrecht of de rest van Zeeland hoeft dus niet te komen?

 

Misschien moet het bestuur na gaan denken over een boek 'Hoe jaag ik zoveel mogelijk mensen tegen me in het harnas in drie eenvoudige stappen'. Stuitende arrogantie van een financieel spartelende organisatie. 

IvoZ

2020-04-16 14:40:23

@Bert

Je moet het kind niet met het badwater weggooien. De Voetbalacademie is op dit moment heel belangrijk voor RBC en ook komend seizoen (als er weer gevoetbald wordt) zal dat zo zijn. En natuurlijk ligt de focus op West-Brabant. Hoe zou de goegemeente denk je reageren als RBC gaat werven in pakweg Rotterdam of Eindhoven? 

RBC heeft massa nodig. Meer leden, meer teams, meer supporters en sponsoren. Hoe meer, hoe beter de financiele basis zal zijn. Dan kan je ook naar normalisering van de conributiebedragen. Dus het werven van spelers moet vooral doorgaan. Wel zou ik het gedurfd en vooral goed vinden als er alvast begonnen wordt het met opstarten van een recreatieve tak. Al is het maar met een paar teams. Een supportersteam, een damesteam, of gewoon wat mannekes tot 8 jaar 1x per week op woensdagmiddag in een oranje shirtje laten ballen in het stadion. Je moet een keer een basis leggen en hoe mooi zou het zijn als je al wat teams kan inschrijven voor komend seizoen.  

Gast

2020-04-16 14:41:56

Gewoon een am. club zonder poespas die alleen veel geld kost. Geen dure speeltjes die alleen direct en indirect veel geld nodig heeft

Een beetje relativeren zou in deze omstandigheden op zijn plaats zijn

Rbcfan0165

2020-04-16 16:41:13

IvoZ meer supporters nodig dat zeker maar die waren eerst weggejaagd...
Wat ik mij afvraag waarom kan zo'n dorp als Wouw met cluzona nou wel zoveel sponsoren binnen harken en RBC niet...
RBC heeft een imago gekregen wat mensen afschrikt lijkt net...
Gewoon teruggaan naar de basis en weggaan uit dat verdomde stadion!

 

Rbcfan0165

2020-04-16 16:43:46

Of alles gratis binnen laten komen!
 

Ouwegetrouwe

2020-04-16 17:02:02

@rbcfan0165 

Het verschil met dorpsclubs is dat er daar maar een club actief is en dus 'alles voor het clupke' is terwijl in de steden er maardere clubs actief zijn die dus moeten delen. Kijk naar de meeste clubs in de top van het amateur voetbal, veelal uit dorpen, met de daar aan verbonden risico's als een FC Lienden. Ik heb het niet over dorpen als Katwijk, waar ze uiteraard veel uit Leiden binnenharken en de lokale ondernemers behoorlijk gevulde portemonees hebben. Iets wat wel meer voorkomt in vissersdorpen.   Vergeet niet dat met het drama van RBC Roosendaal er behoorlijk wat ondernemers de boot zijn in gegaan. Dat heeft voor een negatief imago gezorgt.laat ik over het huidige  RBC zeggen dat de club na de  herstart er niet in geslaagd is om die deuk weg te poetsen, dan ben ik nog mild denk ik. 

Frank

2020-04-16 17:59:45

Ons bestuur lijkt wel erg hardleers!! Nu staat er weer een oproep voor de Voetbal Academie op de website. Ik mag toch aannemen dat we dit niet gaan accepteren nu we aan de poorten van de hel zijn ontsnapt, of komt er geen ALV meer en moeten we gewoon "afwachten" of het allemaal goed gaat komen?

Benthem van

2020-04-16 18:21:19

Als de mensen die roepen om meer teams vooral recreatie teams ook even wat veldjes regelen en kleedlokale. Daar zou de club blij van worden maar tot nu toe iedere keer nul op rekest bij de gemeente of de buidel moest getrokken worden en dat willen we ook weer niet toch? In het stadion past het niet en als dat lukt om wat te regelen moet je ook even wat vrijwillers regelen die elftallen begeleiden . Voor niks natuurlijk want dat willen we graag toch? Oh ja en regel dan ook wat ballen en pionnen en hesjes liefst voor niks.

EricK

2020-04-16 18:25:19

Je kunt alle ideeen hier wel afkraken van Benthem, maar wilde je zeggen dat het tot nu toe lekker loopt?

Benthem van

2020-04-16 19:13:00

Ik wil niks afkraken helemaal niet zelfs en ik vind het goed dat men meedenkt maar het is niet realistisch. We hebben teweinig ruimte om meer elftallen te maken en bij de gemeente of ander mogelijkheden zijn onderzocht voor zover ik weet. De VA komt spelers tekort dus plaatst men een advertentie op de site dat is toch niet zo raar? 

Adje

2020-04-16 19:28:40

Luister van Benthem, ik begrijp donders goed wat Frank hier aanhaald. Jij kunt nu wel op je pik getrapt zijn gezien je reaktie op zijn post maar hij heeft wel degelijk gelijk.

Eerder in dit onderwerp heb jij haarfijn aangegeven wat voor melkkoe de jeugdopleiding is voor RBC. Je hebt haarfijn uit de doeken gedaan wat mensen moeten betalen en wat er daardoor aan contributie binnenkomt. Wat je echter vergeten bent is om ook even te vermelden wat deze opleiding jaarlijks kost. Bij een ALV een paar jaar geleden, ben ik we wezeloos rot geschrokken om het bedrag wat er kwijt is aan trainers, materiaal etc, maar vooral aan trainers.

De jeugdopleiding heeft RBC tot nu toe niks opgeleverd. Spelers die door gestroomd zijn naar het 1e elftal zijn grotendeels allemaal al vertrokken, dus wat dat aangaat missie mislukt. Ik ga dan uit van het senario wat ons voorgeschoteld is bij de heroprichting. Vanuit de jeugd uit RBC n eigen indentiteit te geven. Niks van dat alles. RBC is meer n drive-in geworden van spelers die komen en gaan, al 9 jaar lang. Zo kom je nooit vooruit.

RBC n vereniging maken met meerdere elftallen zal niet meevallen. We hebben ooit n 2e elftal gehad maar dat werd vakkundig door dhr Hellendoorn, die nu ook weer blijkt rond te dwalen bij RBC de kop in gedrukt. Daarbij, en daar heb je wel n punt. Het stadion beschikt maar over 2 fatsoenlijke kleedkamers. Achter in de gang links zijn er nog wel 2 kleinere maar daar kun geen elftallen met volwassen mensen induwen enkel de jongste jeugdteams passen daarin.

Wil RBC enigzins overleven, zullen ze toch de buikriem moeten gaan aanspannen. In deze corona tijd zullen sponsors niet meer in de rij staan, bij de meeste bedrijven staat het water aan tot aan de lippen dus verwacht daar niet veel meer van. Dit probleem is niet alleen bij RBC het geval maar bijna overal in de sportwereld zullen ze de gevolgen van deze crisis gaan merken.

Ga normaal doen, stop met dat belachelijke dure opleidings gedoe, ga een jeugdafdeling opstarten met normale contributie bedragen, speel dan desnoods lager met je jeugdteams, misschien nog wel veel leuker voor die kinderen dan nu steeds op hun toppen te moeten lopen, en probeer van RBC n club te maken die er is voor iedereen, daar bereik je veel meer mee dan halstarrig vast te blijven houden aan je eigen idealen, idealen die je niet waar kunt maken en waardoor je steeds verder in de shit wegzakt. Wanneer gaan op de borchwerf de oogjes eens open??? als het echt telaat is....... ?????????

Ger van der Hoeven

2020-04-16 20:05:40

Ook ik blijf het vreemd vinden dat het bestuur steeds heeft beweerd dat alleen een fusie met Halsteren de club zou kunnen redden van de ondergang en dat er dan nu oproepen worden gedaan voor jeugdtrainers en talenten uit een grote omgeving.

Mij lijkt het beter om een oproep te doen aan iedereen die, op vrijwillige bais, een steentje bij wil dragen om de club te redden, maar een echt initiatief daarvoor heb ik van het bestuur nog niet vernomen.

Benthem van

2020-04-16 20:12:07

Adje@ even puur uit nieuwsgierigheid. Wat verdient een trainer dan bij de jeugd?

Adje

2020-04-16 20:26:12

@van Benthem. Dat weet ik niet en dat interesseert me ook niet, maar jij kijkt weg van de realitieit. Ik heb 3 jaar geleden gezien wat de opleiding RBC kost, en ik ga geen bedragen noemen daar heeft de buitenstaanders niks mee te maken, maar dat bedrag was niet mis. Het was toen te danken aan een groep ouders van jeugdspelers die bereid waren om extra contributie te gaan betalen om de kosten enigzins te dekken, en daarbij werd er toen al noodgedwongen bijgesprongen om RBC van de ondergang te redden. Als dat niet gebeurd was, was er nu al jaren geen RBC meer.

Dus ga mij aub niks wijs maken. Ik heb de bvo tijd meegemaakt en ook de amateur periode, destijds dachten ze dat ze geld konden schijten, volkomen misvatting, maar wat dat betreft is er weinig tot niks veranderd, en zolang ze op deze manier blijven doormodderen zal het niet veel worden, of jij moet mij kunnen vertellen wat voor geweldige dingen de jeugdopleiding  RBC tot nu toe heeft opgeleverd ? Ik zou niet weten wat.

Adje

2020-04-16 20:36:57

@van Benthem. Maar als je het perse zo wil gaan spelen, jij zit er dus ook op vrijwillige basis mag ik aannemen ?????

Als dat zo is, respect maar ik betwijfel dat. 

Rbcfan0165

2020-04-16 21:38:31

Ouwegetrouwe, dat klopt inderdaad maar dan vind ik het wel knap dat een dorp als Spakenburg waar Ijsselmeervogels en SV Spakenburg zitten dat die wel gelijk zijn qua sponsoren betreft...

Gast

2020-04-16 21:39:44

Op deze manier is er geen toekomst voor RBC

Stop er mee en kom met beide beentjes op de grond

 

Ouwegetrouwe

2020-04-16 22:53:58

@ rbcfan0165, vergeet dan ook nog eemdijk uit spakenburg niet spelen hoofdklasse.

IvoZ

2020-04-16 23:07:11

@van Benthem

Op zondag wordt er 0 of 1 wedstrijd gespeeld in het stadion dus het lijkt me zeker mogelijk om op zondag meer wedstrijden te spelen ja. Als ik me niet vergis wordt er ook een veld gedeeld met DVO waar een recreatief team best 1x per week zou kunnen trainen. Bij DVO wordt op zondag ook enkel door damesteams gespeeld. En hier was ook te lezen dat RBC nog welkom is bij Rimboe. Het zal niet meteen een ideale situatie zijn, maar als je de deur voor recreatieve leden en teams dichtgooit wordt het nooit wat. Ik denk dat de mensen die bij RBC bepalend zijn er gewoon niks mee hebben en het geen kans willen geven. Het tweede team dat er korte tijd was werd ook met de nek aangekeken. Terwijl ik juist denk dat RBC wel wat sfeer en verenigingsgevoel kan gebruiken. 

Ouwegetrouwe

2020-04-16 23:15:51

@ivoz dus jij denkt dat dvo gratis is? maar verenigingsgevoel kweken al evt lagere elftallen op een andere lokatie spelen dan de rest van de club. dat is dvo bij dvo, heeft dus niets met rbc te maken. als we meer velden op dezelfde lokatie zouden hebben, dan zou ik er achter kunnen staan. 

Frank

2020-04-16 23:35:35

@Benthem van: ik hoop niet dat je het nieuwe beleid van de club aan het uitdragen bent. Let wel: vorige week stonden (en staan volgens mij nog steeds) aan de rand van de afgrond. 

Een extra ALV op zeer korte termijn of een duidelijke beleidsuitspraak van het bestuur lijkt me meer dan nodig ! 

IvoZ

2020-04-17 00:09:47

@ouwegetrouwe

Voor niks gaat de zon op. RBC heeft 1 eigen veld in het stadion. Dat is hoe dan ook niet genoeg. Een eigen sportcomplex met meerdere velden gaat er niet komen tenzij er fors geld op tafel gelegd wordt. De enige andere optie is dat je op dat vlak toch gaat samenwerken. Wat zou er volgens jou moeten gebeuren?

Benthem van

2020-04-17 08:35:23

Beste RBC ers, dit is mijn laatste reactie en dan verwijder ik de site want het geeft me negatieve energie. Wij (ik en mijn vrouw) gaan ons weer voor de volle 100% inzetten volgend seizoen om er moois van te maken. We zullen best fouten maken en niet iedereen het naar zijn zin kunnen maken maar we gaan er vol voor. En ja adje ik krijg er een vergoeding voor maar dat is een schijntje voor de uren die er in gaan zitten. Volgend seizoen ga ik daar ook concessies aan doen om de club te helpen maar dat vind ik niet relevant. Wij gaan met alle mensen die hier regelmatig worden afgezeken keihard er tegen aan. Want achter de schermen wordt er door mensen keihard gewerkt om het weer op poten te zetten dat weet ik zeker. Iedereen is welkom om te helpen en als ik hier zo lees zouden dat er heel wat kunnen zijn. 
Tot volgend seizoen,laat ons er met zijn alle voor gaan om deze mooie club goed voort te zetten. 

Bert de Beuker

2020-04-17 08:42:13

Tja, het blijft een beetje een dubbel gevoel. Enerzijds wil je met positieve energie de club steunen en RBC daadwerkelijk weer laten 'leven', maar anderzijds mag je ook kritisch zijn op keuzes die gemaakt zijn of nog gaan worden. Dat zijn volgens mij de twee belangrijkste bestaansrechten van deze supporterssite. Ik ben het ermee eens dat je niet op de man moet spelen, niet oeverloos moet roepen dat alles k*t is zonder steekhoudende argumenten en als je kritisch bent, je dan ook moet laten horen hoe jij de club wél wilt helpen. 

 

In alle opzichten staat deze site inmiddels mijlenver van de mensen die aan de knopjes draaien. Er is niets wat lijkt op een verhouding tussen die twee, maar vooral het met argusogen naar elkaar kijken. En dat met een gezamenlijk belang. Ik zie daar één, twee, drie eerlijk gezegd geen verandering in komen. Maar als je wilt helpen om het verschil te maken, moet je dat niet hier doen, maar in of rond het stadion. En ik heb begrepen dat ze daar nog wel wat handjes kunnen gebruiken. 

RBChart

2020-04-17 09:18:04

Een waardige slotreactie van Van Bethum! Hulde.

We zijn het er allemaal over eens dat RBC jeugd moet hebben. De vraag is dan: hoe ambitieus?

Van mij mag ie best ambitieus zijn. 

Ik vraag het me echt af. Of de (te?) dure jeugdopleiding de opgang van het eerste in de wielen rijdt. Door de hogere contributie (180 * 500 volgens Van Benthum) en sponsoren die alleen de VA sponsoren wordt dat toch normaal gesproken gedekt? Bij een gezond financieel beleid staat dat ook feitelijk los van het budget voor het eerste.

Maar ja, sowieso, als je meer geld uitgeeft dan dat er binnen komt heb je altijd een probleem. Dure VA of niet.

Frank

2020-04-17 10:33:55

Het probleem is dat niemand het beleid van RBC (lees: bestuur) weet of kan achterhalen. Wat dat betreft is de communicatie nog niet veranderd. Wanneer worden we nu eens echt een  vereniging??

Pietje2

2020-04-17 11:28:10

Wanneer verwachten we dat het bestuur met nieuws komt?

Dan kan specifiek worden bekeken waar hulp nodig is.

VA moet zichzelf misschien wel draaien alleen wanneer je een 1e elftal hebt waar je extreem veel geld aan kwijt bent dan kom je onderaan de streep alsnog te kort.

 

Mr.RBC

2020-04-17 12:41:47

Voor clubs uit Bunschoten en Spakenburg is het helemaal niet zo moeilijk.

Daar zit 20% in de begroting en gaat 80% onder tafel.

De vis wordt namelijk duur betaald daar.

 

Mr.RBC

2020-04-17 12:44:39

Het bestuur wacht volgens mij nog op witte rook van (nieuwe) aandeelhouders en dan zal er nieuws naar buiten gebracht gaan worden in combinatie met uitsluitsel van KNVB over mogelijke tweede klasse.

 

Overigens lijkt het er op dat de kans van promotie met de dag kleiner wordt, maar laten we positief blijven:

H U P  R B C 

IvoZ

2020-04-17 12:52:10

Mr. RBC kan je dat toelichten, over die promotie? Welke methode gaat de KNVB gebruiken? Loten of op basis van prestaties van 1 of meerdere seizoenen?

Mr.RBC

2020-04-17 13:06:58

KNVB laat er weinig over los en dat maakt dat het minder positief kan zijn, maar laten we positief blijven!

IvoZ

2020-04-17 13:49:04

Het is toch komkommertijd, dus daar kunnen we wel even een boompje over opzetten. Wat is er aan de hand? vv DESK, de nummer laatst uit klasse 2E, gaat op zaterdag spelen en daardoor komt er een plekje vrij. De vaste aanvoerklassen van 2E zijn 3A en 3B. RBC zit in 3A, dus maakt een kans. 

Er zijn meer van dit soort gevallen, want meer clubs gaan naar de zaterdag, dus er is gevraagd wie er graag willen promoveren. Dan heb je een paar scenario's:

1) De KNVB kijkt niet naar prestaties en gaat loten. Dan zou in de theorie de nummer laatst van 3A of 3B nog kunnen promoveren. Dat lijkt me niet logisch. Dus de verwachting is dat de KNVB toch wel kijkt naar prestaties. 

2) De prestaties van seizoen 2019/2020 zijn bepalend. Dan heeft RBC als koploper van 3A met 34 punten uit 16 wedstrijden natuurlijk goede cijfers. Maar vv Bavel heeft als koploper van 3B met 38 uit 15 betere cijfers. En vv Gilze (36 uit 15) en TSV Gudok (34 uit 15) ook nog. Dan is nog de vraag wie zich hebben aangemeld om te promoveren. 

3) De prestaties van meerdere seizoenen zijn bepalend. Dan heeft RBC 34 punten / 1e (2019/2020), 44 punten / 3e (2018/2019) en 33 punten / 9e (2017/2018) gehaald. Als ze naar 3 seizoenen gaan kijken, maakt RBC dus minder kans. Als ze naar 2 seizoenen kijken staat het er wat beter voor, al scoort een vv Gilze dan ook beter. 

Het hangt er om, je maakt een kansje, maar er zijn dus andere clubs die puur op basis van cijfers betere papieren hebben. Als die zich ook voor promotie hebben aangemeld dan zit het er denk ik niet in. 

Dennis

2020-04-17 14:32:12

Vergeet 3C en 3D niet, ik verwacht dat die ook meedoen.

Je hebt nog meerdere opties zoals:

4a) Wie heeft de grootste voorsprong als nummer een en is daardoor het meest aannemelijk om kampioen te worden?

en daaraan gelieerd:

4b) Zijn de directe tegenstanders om de titel in onderlinge duels verslagen en zijn die directe tegenstanders daarmee afhankelijk van derden in de competitie of maakt de nummer twee of drie nog een goede kans in een onderling duel dat had moeten plaatsvinden?

4c) Hoe constant is de ploeg, hebben zij een of twee periodetitels gewonnen?

Al kan het inderdaad ook heel simpel: wie heeft tot nu toe de meeste punten vergaard zonder te kijken naar de achterstand van de nummer twee. In de nacompetitie van een aantal jaar geleden won RCS de nacompetitie, die naar de zaterdag ging. Toen werd gekozen voor de ploeg die de meeste punten behaalde: Woenselse Boys, die drie maal wist te winnen en eenmaal verloor.

Pietje2

2020-04-17 14:38:35

PZC heeft al veel nieuws over wie voor promotie heeft opgegeven laten zien.

Waar blijft BN De Stem??
Staat nu al dagen niks nieuws op....maak een rondje langs de clubs en deel het...

 

Rbcfan0165

2020-04-17 15:07:33

Stel jullie voor ze laten een toernooi organiseren in het RBC stadion waar de oud teams van Fc Haarlem en Bv Veendam en weet ik veel wie die clubs  die allemaal failliet zijn gegaan in het betaalde voetbal dat die dan deelnemen aan dat toernooi en de winnaar van dat toernooi krijgt een beker. Een soort van all star teams oudgediende + oud RBC

die ploegen nemen ook hun supporters mee en dan heb je zo een vol stadion ,+ een grote kantine omzet!

en iedereen heeft een hele fijne dag!

Ouwegetrouwe

2020-04-17 18:39:40

@ rbcfan0165, het toernooi genaamd de 2e divisie. google dat maar eens, heb je al een beetje een idee hoe dat er aan toe kan gaan. vergis je niet met supporters van oud bvo clubs...

Rbcfan0165

2020-04-17 19:10:03

Dat is inderdaad waar , ja zonde eigenlijk... 

Misschien een ideetje om alleen Beveren te vragen en Telstar?

 

Rbcfan0165

2020-04-17 19:13:10

Onee die gaan dan ook rellen.....

 

Ouwegetrouwe

2020-04-17 19:27:52

idd jammer was leuke opzet maar liep uit de hand helaas

Rbcfan0165

2020-04-17 19:41:50

 Ze vroegen toen toch ook of RBC daar toen in wou spelen in die competitie.

alleen dan kun je niet groeien als club omtrent alles je zit dan een soort van gevangen in die competitie.

 

EricK

2020-04-17 20:36:06

Nee, ze hebben RBC toen niet uitgenodigd. Had nog contact gehad met die organisatoren maar hadden ze niet gedaan. Achteraf misschien maar goed, liep toen lelijk uit de hand.

Rbcfan0165

2020-04-17 20:57:34

Nooit geweten eigenlijk dat FC Wageningen van die raddraaiders had, ik weet wel dat ze een hekel hadden aan Vitesse maar verder?
Was opzich wel een mooie competitie geweest met FC Wageningen , BV Veendam , HFC Haarlem , SVV Schiedam, VC Vlissingen ( en later VC Zeeland) FC Amsterdam en dan RBC en de anderen failliete clubs...
plek zat voor 1 voor 1 van die clubs in het uitvak en dan de uit bus reizen wedden dat je dan meer supporters ineens hebt ( die nu wegblijven)...
Alleen je blijft dan voor altijd in die competitie want promoveren kun je dan niet en dus ook niet verder groeien....
( al blijft RBC wel erg lang hangen in de 4e klasse)

Rbcfan0165

2020-04-17 20:57:48

*bleef

EricK

2020-04-17 21:04:28

Was Haarlem die herrie schopten, Wageningen gedroeg zich keurig volgens mij

Rbcfan0165

2020-04-17 21:19:33

Wat een droeftoeters dan ,dan mag je je club weer zien spelen op het veld en dan verpest je het!

Frank

2020-04-17 22:28:21

Weet iemand welke spelers er blijven en welke nieuwkomers er zijn?

Willempie

2020-04-17 22:40:04

Barry Knook naar Roosendaal.

Frank

2020-04-18 08:12:34

Dus weer een zelf opgeleide speler weg! Pffff...

Rbcfan

2020-04-18 09:18:06

Barry was al in winterstop opgestapt dus heeft niets met laten gaan te maken, zal bij Rkvv ook hele kluif worden om eerste man te worden dus kijken of die daar wel seizoen afmaakt  Benieuwd wanneer bestuur met nieuws komt of er inspraak mogelijk is want vrees dat er weinig veranderd en bezuinigen  

Pietje2

2020-04-18 09:24:13

Klacson Wanderley naar Excelsior Essen

IvoZ

2020-04-18 09:34:38

Door alle onduidelijkheid rondom de fusie en de financiele toestanden zullen er echt wel spelers weglopen. De vraag is of dat erg is. Het moet eens klaar zijn met de duiventil en het komen en gaan van gelukszoekers. Selecteer nu eens spelers die echt graag bij RBC willen spelen en niet kiezen voor het geld. De motivatie moet van binnenuit komen. 

Een goed team samenstellen zal lastig worden, er is geen geld en de reputatie van RBC is belabberd. Ik ben daarom ook benieuwd wie er allemaal blijven, ook als de vergoedingen bijvoorbeeld gehalveerd worden of erger. Dat zijn de echte RBC'ers, die verdienen dan ook alle support!

Willempie

2020-04-18 11:19:23

@IvoZ, dan zullen er weinig overblijven

Mr.RBC

2020-04-18 12:56:56

Duidelijk:

 

https://www.bndestem.nl/amateurvoetbal/rbc-voorzitter-deleij-kleine-reorganisatie-zal-nodig-zijn-om-de-club-weer-gezond-te-maken~a25c21c1/

Frank

2020-04-18 14:17:55

Mooi stukje! Eindelijk wat duideliikheid en realisme. Nu doorpakken en inderdaad richten op plezier. Weg met het benaderen van jeugdspelers. Dat schaad onze club meer dan het oplevert.

Rbcfan0165

2020-04-18 18:23:52

Jammer dat Roosendaal niet nog eens achter RBC gaat staan en weer 1 word.
Zijn ze het soms vergeten dat dankzij RBC , Roosendaal op de kaart stond...
Toen RBC in 2000 voor het eerst  naar de eredivisie ging  werd Roosendaal een bruisend stadje!
Alles draaide toen als een tier maar dat zijn mensen vergeten en keren massaal RBC de rug toe...

Gast

2020-04-18 20:02:34

Het draait steeds om geld.indien dat probleem niet opgelost is. Is het belangrijkste tering naar de nerong zetten

Gast

2020-04-18 20:28:36

Nering sorry

Adje

2020-04-19 10:48:51

Op nos.nl staat n mooi stuk over RBC vandaag en daarin staat presies waarom alles zo stagneert in Roosendaal. Misschien dat de bewindvoerders daar eens lering uit willen trekken, wil het ooit nog iets worden met RBC.

Er staat geen woord gelogen in dat artikel. 

Gast

2020-04-19 11:59:48

Klopt helemaal schrap die dure opleiding .Het levert niks op.Terug naar de basis.

140.000€ schuld  eerst oplossen Ik betwijvel of dat lukt

Mr.RBC

2020-04-19 12:04:27

Zouden ze het licht gezien hebben nu, of is dit de rol van de (nieuwe) investeerders:

 

https://www.facebook.com/RBCvoetbal/?__tn__=%2Cd%2CP-R&eid=ARDPKFYKwClOeb1f5elSrf5Tpf_2mj661uCzGDJLTPBW8CMWrj3PZB49ezIe3ONHFnXy6sjXFSJe1Ka4

Rbcfan

2020-04-19 12:18:34

Allereerst wil ik Yorben Bus wel de credits geven welke de gehele opleiding doorlopen heeft en ook veel minuten gemaakt heeft, foutje van EricK op nos. Verder een prima artikel met wel een kanttekening. Ambities mag je uitspreken en best op doorpakken mbt 1e, enkel met gezellige mensen trek je de club niet omhoog laat staan extra honderden toeschouwers. Afgelopen jaren hebben meerdere jeugdspelers het 1e gehaald bijvoorbeeld een Jari Voeten en Jeroen Molenaar, misschien ook eens nadenken waarom zulke gasten toch vertrekken, heeft toch te maken met gammele bestuur en interne onrust wat spelers stoort, indien bestuur nu ook niet spoedig actie onderneemt loopt ook heel eerste leeg. Fout is idd geweest om Mathijssen, van Galen, Vos en nu Waslander aan te stellen, dure namen leuk voor persbericht maar in de amateur wereld heb je meer aan een jonge talentvolle trainer met een goed netwerk in deze amateur regio zoals een Broeren, gemiste kans destijds. RBC zal een koop club blijven, Rkvv heeft de luxe van 50 jeugdteams waardoor doorstroming naar 1e beter verloopt, met 10 elftallen in de jeugd is dat voor RBC onmogelijk, vooral de beste vertrekken naar een BVO en wat er blijft op enkeling na niet het gewenste niveau of ambitie heeft om in het 1e te komen, dus kijk naar je vlaggenschip en houdt die op peil en versober de VA. Schijnbaar heeft RBC een mailadres gemaakt voor suggesties vanuit onze supporters zijde? Maar als ik de reacties lees van een va hierboven  alsmede de geluiden welke mensen de va optuigen komend jaar dan vrees ik dat men er niets van geleerd heeft en het wederom veel geld gaat kosten.  

IvoZ

2020-04-19 12:31:15

Mooi artikel op NOS en zoals Adje ook zegt, heel erg raak geschreven. RBC moet terug naar de basis, een leuke gezellige vereniging worden waar iedereen graag komt voetballen of kijken naar voetbal. En waar mensen belangrijker zijn dan prestaties en ambities. Dat komt vanzelf als je als vereniging de zaakjes beter voor elkaar hebt. Als amateurclub succes proberen te "kopen" gaat niet. Die les is nu hopelijk geleerd. 

Ik ben heel benieuwd of er nu een andere wind gaat waaien. Ik vind het "charme-offensief" van de voorzitter en de podcast-boys wel echt heel goed. Als je toch leest hoe vijandig en negatief mensen over RBC schrijven, daar word je toch wel triest van. Er is nog heel veel te lijmen. 

EricK

2020-04-19 14:06:35

RBCfan: klopt, maar zo'n auteur heeft een beperkt aantal woorden. Hij moet dan wel keuzes maken en de nuance gaat dan soms verloren. Verder eens met je punt over dat die jongens ook weer vertrekken. 

Rbcfan0165

2020-04-19 16:25:29

Even wat anders, toen RBC failliet ging toen wilden ze toch de doorstart maken in de hoofdklasse.
Jammer dat dat toen niet doorgezet was dan had je toch nog veel mensen aan de club kunnen binden..
Waarom ging dat eigenlijk niet door toen?

IvoZ

2020-04-20 11:31:48

@RBCfan0165

RBC ging in juni 2011 failliet en toen was er geen tijd en geld om dat goed te regelen voor het aankomende seizoen. Het stadion was bijvoorbeeld van de gemeente en de curator was nog bezig met de afhandeling van het faillisement. De jeugdopleiding werd leeggeplukt, spelers moesten voor 15 juni overschrijven. Het was te kort dag, RBC had beter een maand eerder failliet kunnen gaan dan was er misschien nog wat mogelijk geweest. 

Nog steeds zeggen mensen dat RBC op een paar ton na gered was, ik snap nog steeds niet hoe dat dan mis heeft kunnen lopen. Een uitgebreide reconstructie van die laatste maanden, vooral met wat er achter de schermen gespeeld heeft, is er nooit gekomen. Wie waren er nu betrokken bij die reddingspogingen en wat ging daar nou mis. RBC had al zo hard gesaneerd, oude schulden hebben de club de nek omgedraaid, maar niemand heeft ooit de verantwoordelijkheid op zich genomen. Dat deden ze heel slim, op het eind leek het alsof het de schuld van de gemeente was, maar dat was natuurlijk onzin. Er was onverantwoord bestuurd, vooral in de jaren voor het faillisement. Maar op het moment dat dat misging, dook iedereen weg en was niemand aanspreekbaar. 

RBChart

2020-04-20 11:49:43

Erik Hellemons zou trainer worden en die had al een selectie bij elkaar waar een behoorlijk prijskaartje aan hing. Dat kon natuurlijk niet, daags na het faillisement.

Een groep sponsoren wilde daarna  wel degelijk de jeugdopleiding voortzetten. Ze hadden toen "gewoon" de A1 moeten inschrijven voor de hoofdklasse. Dan was je nog ergens. Had je een jaar gehad om iets op poten te zetten en was je in het meest ongunstige geval gedegradeerd naar de 1e klasse.

 

Dennis

2020-04-20 13:23:11

De vereniging RBC was uitgeschreven, waardoor de club niet meer bestond en geen recht had op hoofdklasse, daarom moest RBC onderaan beginnen. Dat is destijds een kapitale misser geweest. 

Ouwegetrouwe

2020-04-20 20:07:07

@ivoz Dat RBC op een paar ton kapot ging komt omdat op het laatste ,oment een van de redders afhaakte. De rest van de geldschieters eisten daarna een garantie van de gemeente. die kwam er niet en dus haakten ze allemaal af. Dus als de gemeente Ja had gezegd had RBC door kunnen gaan met het gezondmaken van de club, zoals in het laatste jaar de aanzet was gegeven. De gemeente wilde gewoon die gond in handen krijgen om te kunnen verkopen in het kader van de stadsoevers, maar daarna kwam de crisis... 

@RBChart De hele doorstrt was een facade, er was geen geld en geen terrein. Het voortzetten van de jeugdopleiding was een commercieel verhaal. Laat ik zeggen dat het vreemd was dat een elftal naar Breda ging en in BoZ naar school moest. Een verkeerde beslissing was het uitschrijven van de vereniging bij de KNVB. Het toenmalige bestuur had de inner circle bij elkaar moeten roepen en zeggen: 'hier heb je de KNVB inschrijving, wij zien er geen brtood meer in, het is aan jullie'.  Dan hadden de mensen achter de doorstrt zelf aan de slag kunnen gaan om te kijken wat de mogelijkheden waren geweest. Precies wat Dennis zegt, of dat kortzichtigheid was of proberen te verdoezelen dat er geen echt doorstartplan was zullen we nooit horen denk ik. Het had in ieder geval anders gekund. Of het dan allemaal gelukt was is vers twee.

IvoZ

2020-04-20 23:17:36

@ouwegetrouwe

Vreemd dat over die hele slotfase man en paard nooit genoemd zijn. Ook kan ik me niet herinneren dat ook maar iemand zich in het openbaar heeft aangetrokken of verantwoordelijkheid heeft genomen dat RBC omviel. Alsof het een kapot speeltje was, namen bestuur en directie gaandeweg afstand, die vertrokken allemaal via de achterdeur. En dan heb ik het niet over de mensen die in het laatste jaar hebben geprobeerd te redden wat er te redden viel. Die hebben echt hun best gedaan, dat geloof ik wel.  

Na de degradatie hadden ze gewoon een serieuze stap terug moeten doen, met alles. Als ze hadden geaccepteerd dat je met RBC een middenmotor in de JL/KKD was geworden, met af en toe een uitschieter naar boven of beneden, was het goed geweest. Als je ziet wat bijv. Telstar de laatste jaren doet met beperkte middelen. Maar ja, RBC moest en zou teruggaan naar de eredivisie, daar is het denk ik misgegaan. Toen zijn er risico's genomen en schulden gemaakt die nooit meer afgelost zijn. En eigenlijk al in de eredivisiejaren zelf, met allerlei rare aankopen en veel te hoge salarissen.

RBChart

2020-04-21 09:46:39

@ouwegetrouwe De redders waren toen bezig om een bedrag van EUR 1,3 miljoen te verzamelen. Met dat bedrag zou dan een bindend crediteurenakkoord afgedwongen moeten worden want de totale kortlopende schld was hoger.Met dat credieurenakkoord kan je schuldeisers vragen akkoord te gaan met een uitkering van 25%; gaan ze niet akkoord dan hebben ze niets. Kan me herinneren dat Pollemans bij dat overleg aanwezig was. Hij probeerde natuurlijk nog een deel van zijn vordering te redden. Bij mijn weten hadden ze 7 a 8 ton bij elkaar. Ik vind dat op dat moment de Gemeente (wetend wat ze later op het stadion zouden gaan verliezen)  had moeten bijspringen. Er valt Theunis wel het een en ander te verwijten. Vooral in de jaren dat er kennelijk door de Gemeente onvoldoende toezicht is gehouden op de financien. Was toch een risico, zo'n garantstelling voor een BVO?