Persbericht Stichtingsbestuur

Gepost door:Nieuwkomer // 2011-06-15 00:00:00 // 3073 keer bekeken

Henk Claassens, secretaris van het Stichtingsbestuur RBC Roosendaal, heeft zojuist,een persbericht uitgebracht. De titel luidt RBC Roosendaal ziet af van doorstart op amateurniveau. Het doek is gevallen.

Persbericht

Na langdurig beraad heeft het bestuur van de Stichting RBC Roosendaal tot haar grote spijt moeten besluiten om af te zien van inschrijving als amateurvoetbalorganisatie bij de KNVB.

De stichting had na het faillissement van NV RBC Roosendaal de mogelijkheid om toe te treden tot de rijen der amateurs en mocht aanspraak maken op een positie voor het eerste elftal in de Hoofdklasse. Een belangrijke drijfveer bij het initiatief om eventueel te komen tot een doorstart als amateurvoetbalvereniging was het als een geheel in stand houden van de succesvolle jeugdopleiding van RBC Roosendaal waarin 120 talentvolle spelers actief zijn en 65 vrijwilligers en vakkrachten zorgen voor een uitgebalanceerd opleidingsprogramma.

Na het faillissement van RBC Roosendaal is door een aantal mensen op diverse sporen genventariseerd of, en zo ja welke, mogelijkheden er zouden zijn om bij de amateurs op zowel representatief als competitief aanvaardbaar niveau aan de slag te gaan. Door sponsoren werd middels een 3 jarige garantstelling een deel van de kosten afgedekt terwijl de opleidingspartner van RBC Roosendaal, Scholengemeenschap t Rijks te Bergen op Zoom, bereid was om de in beider ogen bijzonder succesvolle samenwerking met RBC Roosendaal te vervolgen. Beoogd trainer/coach Eric Hellemons onderbrak zelfs zijn vakantie om in allerijl een hoofdklasse waardige selectie samen te stellen waarin hij nagenoeg geslaagd was.

Er bleven echter tot het laatst een aantal nauwelijks te nemen hindernissen over. Zo bleef er, zelfs na tussenkomst van een aantal RBC zeer welwillende en loyale sponsors, een in de ogen van het stichtingsbestuur onverantwoord hiaat tussen de kosten benodigd voor de ambitieuze doelstellingen en de te realiseren inkomsten.

Belangrijk is om hierbij te vermelden dat er ook geen consensus kon worden gevonden voor het spelen van wedstrijden op hoofdklasse niveau. De gemeente Roosendaal kon RBC, begrijpelijk in deze fase van het faillissement van de N.V., geen toezeggingen doen over een eventueel gebruik van het stadion aan de Borchwerf, terwijl het aangeboden alternatief mogelijk slechts tijdelijk beschikbaar zou zijn en hoogstwaarschijnlijk niet zou voldoen aan representativiteits- en kwaliteitseisen die de KNVB stelt aan een hoofdklasse amateurclub. Hierdoor was het onmogelijk om een te verwachten exploitatie in eigen huis op te zetten en een noodzakelijke inkomstenstroom te prognosticeren. Gelet op de als uitvloeisel van de reglementen van de KNVB bestaande deadline om te beslissen of de Stichting RBC Roosendaal als RBC een herstart zou maken in het amateurvoetbal, namelijk dinsdag 15 juni 2011, 23.59 uur, waren er in onze ogen verder geen mogelijkheden meer anders te besluiten. Tegen wat ons hart ons in geeft, dat mag duidelijk zijn!

De Stichting RBC Roosendaal spreekt haar dank uit aan de onze businesspartners, donateurs, sponsors, trainers, begeleiders, vrijwilligers, spelers, ouders en niet in de laatste plaats de supporters van RBC, wiens steun op welk gebied dan ook, een stimulans was om deze laatste kans aan te grijpen. Het is ons niet gelukt; SORRY!

Er zijn nog geen reacties toegevoegd